Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Meopta
#1485285
Hej
Har ett skumt problem med stereon. Ägaren innan har kopplat in hög till lågnivå från vänster bakdörr. När steg och baslåda är igång på tändning så funkar allt som det ska. Men när jag startar bilen så försvinner signalen från steget till basen och den slutar funka. Steget är igång som det ska, bara signalen som försvinner. Vad kan det vara som trasslar? Någon som varit med om liknande?
av mattiasv60
#1485345
Bakdörr på en C30 ???
Oavsett - ljudet funkar alltså som det skall så länge du "bara" står med tändning på - men när du väl startar bilen så dör signalen ?
Har du någon högtalare i "vänster bakdörr" som signalen är tagen från ? Funkar den efter start ? Eller dör den högtalaren också ?
/M
av Meopta
#1485346
Alla högtalare funkar precis som dom ska som sitter orginal. När man startat bilen så dör basen efter några sekunder. Kan det vara omvandlaren som det hänt något med? Finns 2 ställskruvar som det står max och min, måste man justera in dom? Men verkar konstigt
av mattiasv60
#1485390
Ställskruvarna är väl delningsfrekvens samt förstärkning - så dom bör inte påverka detta. Det låter märkligt att signalen bara försvinner - eller om det är steget som inte gillar det korta spänningsbortfallet ?
Jag tror du behöver "provocera" mer för att se när/hur det uppträder. Ex starta bil med stereo helt avstängd - och sen starta stereon när bilen är igång, vad händer då ? Ev rulla igång bilen nedför någon backe - samma fenomen då ?
av Meopta
#1485422
Hittade på vad det var för knas. När man startar bilen så verkar volten sjunka i bakljuset som remoten är kopplad i så då lyser steget men startar ändå inte. Kopplade mot + direkt och då funkar det. Måste ta ström någon från något annat.

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]