Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#1449296
Hej! Har en -08 XC90 summum med high performance stereo med hörlursuttag och aux i mittkonsollen. Jag planerar att få Volvo att stänga av MOST för att sedan sätta dit ett premium sound slutsteg med premium högtalare.

Visst funkar det inte på 2008 att ladda mjukvara för premium sound och subwoofer? Inte ens med MOST avstängt? Vilket artikelnummer ska jag ha på steget? 31215620 har jag hittat själv men. Har chassinummer: 472765

Tacksam för hjälp/Örjan i Söderhamn
#1500274
Funkar så att volvos MOST är kopplad från huvudenheten, är inte MOST kabeln kopplad i slutsteget så funkar inga av huvudenhetens funktioner. MOST kabeln är där för att se till att det blir en krets runt, i den här kretsen så har volvo också en unik hardward-ID kod som måste befinnas i det nya slutsteget om du nu planerar att byta detta (vilket jag uppfattat att du ska).

Och om du nu har High Performance Sound redan så kan det finnas en möjlighet att stereon (har du tur så är det steget) cuttar bas frekvenser under 35hz och förvränger dem. Så det är något annat att ta reda på. Är allting i High Performance steget (Delning av frekvenser, Factory EQ osv) då kommer det inte vara några problem att byta steget. Om du nu tar dig runt MOST serienummer checken…

Jag gillar hur volvo gör saker mer komplicerat, blir ju bara roligare att bevisa för dem hur mycket folk ändå kommer försöka ta sig runt deras metoder :)

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]