Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#1431247
Hej,

Har nyss bytt en V70 från 2014 till en V60 från 2019.

Fråga 1: Går det att välja musik via knapparna på ratten?
I V70:n är det ett litet hjul på ratten, som också är en knapp. Snurrar man på hjulet ser man alla låter för ett album i displayen. Klickar man på "Exit" går man en nivå upp och ser alla album med en artist. Klickar man "Exit" igen ser man alla artister. Man väljer med hjulet (upp/ner) och bekräftar med ett tryck på hjulet.
I V60:n går det bara att välja källa via knapparna på ratten, man kan inte välja vad man vill lyssna på.
Är det verkligen så, att man är tvungen att ta handen från ratten, luta sig för att pricka rätt på mittenkonsollen för att välja musik?
För mig känns det helt ologiskt att det ska vara så. Det tar för mycket fokus från körningen att fiffla med mittenkonsollen.

Fråga 2: Går det att spela all musik från USB-sticken från start till slut artist för artist?
I V70:n blev musiken från USB-sticken avspelat i en lång köra. Om man ex. startade med AC/DC spelade den alla album med alla artister i ordning (per artist) hela vägen till ZZ Top.
I V60:n spelar bara ett album av gången, vilket betyder man får hålla på med musikbyta hela tiden, vilket jag tycker är lite jobbigt.
Har jag missat något, eller måste man hålla på "hela tiden"?


Om det inte finns något att göra med varken fråga 1 eller 2, tycker jag systemet har blivit sämre. Mer shiny, men sämre funktion.

Tack i förhand för svar.
#1432780
Det är inte därför, men jag kör fortfarande med min XC70 från 2012. Nu fick jag ju en anledning till för att behålla den, även om jag sällan lyssnar på den musik som finns på en USB-sticka i min bil. Det skulle vara om det dyker upp hårdrock på radion, och ingen annan kanal har något vettigt att sända.

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]