Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av cbl818n
#1425263
Hej!

Är intresserad av att förbättra ljudet i en V60 TE MY20, det sitter standardljud i nu och standardsub som finns i TE modellerna.

Jag öppnade högtalargallret som sitter uppe på instrumentpanelen och blev glad då jag såg att högtalarkabeln var framdragen, som är för HK och BW högtalarna.

Sen blev jag ledsen igen då jag upptäckte att hålen i innertaket i bagaget för högtalarna saknas helt. Innan jag upptäckte det hade jag nästan tänkt att det gick att byta förstärkaren till en HK och komplettera med högtalarna som saknas i HK-uppsättningen.

Nån som vet om det ligger kablar dragna till högtalarna i taket bak, eller saknas dom också? (Troligtvis så...?)

Så om jag inte kan bygga om till HK, vilket jag gärna skulle göra, vad tycker ni jag ska göra för att förbättra ljudet? (Förutom en ny bil :-D )

Jag har hittat i stort sett allt till HK begagnat för runt 12K så där är min budget ungefär. Och jag vill inte våldföra mig på bilen allt för mkt som ljudinstallation i Volvo 240 1981. :oops: (inget fel på 240, som för övrigt var min första kärra)

Har läst på Swedespeed om han som bytte i en XC90, men då verkade som han bytte från HK till BW, kanske lättare...vem vet.

Tacksam för idéer o tips
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1454962
Är mer uppdaterad på V90 men om du har premium ljudet så har bilen ingen mitthögtalare fram och ej subwoofer. Detta kom med HK eller B&W.
Det enklaste är att byta högtalare till B&W till en början. Visserligen P&P på förstärkare men du kommer behöva drar extra kabel är de nya kanalerna.
Goda råd är dyra så blocket paketet är en bra början.
Senast redigerad av 1 HitTheRoadJack, redigerad totalt 0 gånger.
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]