Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av MrZ83
#1421667
Har en liten fråga.
När jag pillade lite på aux uttaget under armstödet så märkte jag att det fanns en kontakt där USB uttaget skulle sitta om jag haft sånt. Nu sitter bara en plast plugg i det hålet (med kablage på baksidan)

Kan man köpa bara USB uttaget och plugga in i kontakten? Eller är det som jag förstått hur volvo jobbar att det måste låsas upp den funktionen även om man sätter in hårdvaran?

Och var kan man hitta en sån kontakt? Har letat på volvos sida utan att hitta
av MrZ83
#1421684
Hur vet man vilken man har? Vet att jag inte har en sub. Men tänker mest att jag vill kunna ladda mobilen i usb bara, har BT adapter installerad för musiken.
Det är en cc70 2011
av Daviddd
#1422919
Innan du stökar för mycket kan det vara bra att veta att det är riktigt dåligt tryck i USB-uttaget. Har för mig att det är max 0,5A, jag mätte vid något tillfälle men minns inte mer än att det var dåligt. Går du via 12V-uttaget får du betydligt bättre drag. Nackdelen är väl att det inte går stänga igen luckan men jag hade den sällan stängd ändå.
av MrZ83
#1422938
Ok, bra att veta. Tack.
Får kanske köra ciggplugg helt enkelt. Eller hitta på någon egen lösning. Skulle vara fint med qi laddare på lilla ”hyllan” bakom hela konsolen.
av Daviddd
#1422942
Jag kör Qi-laddare, var då jag bytte till 12V för att kunna nyttja 3.0A, minns inte heller om jag kom upp i det men var över 2A iaf. Qi-laddaren är ju långsam nog så ville ge den bästa förutsättningarna.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1431938
Man kan ju koppla in i 12 V-uttaget som är för baksätet, om det inte sitter någon där som behöver använda det. Jag har sällan någon sådan passagerare med mig, så jag laddar med en adapter i det uttaget och drar in sladden i förvaringsfacket under mittkonsolen.
Vill man göra något snyggare kan man göra ingrepp i mittkonsolen och montera USB-laddaren där inne.

@bem , Vad blir det sen då? Funderar p&[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]