Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
#1434017
leiwi skrev:Ja då var det dags igen, nu uppdatering på kartan för Sensus 2016 (den fjärde på 3 månader!!!!!!!

Nu hoppas vi på att bland annat Göteborgs största trafikhändelse på 52 år ( Marieholms tunneln)
Marieholmstunneln var med när jag åkte där idag
Användarvisningsbild
av leiwi
#1434048
sura56 skrev:
leiwi skrev:Ja då var det dags igen, nu uppdatering på kartan för Sensus 2016 (den fjärde på 3 månader!!!!!!!

Nu hoppas vi på att bland annat Göteborgs största trafikhändelse på 52 år ( Marieholms tunneln)
Marieholmstunneln var med när jag åkte där idag
Ja det är ju fantastisk att man fick med det på fjärde uppdateringen :mad:
Användarvisningsbild
av apersson850
#1434192
Trafikverket påstår att den öppnades 16 december 2020. Om det är sant är det ju inte så länge sedan.
Men det har kanske funnits vägar där långt tidigare, även om den inte var klar förrän nu?

Jag har så sällan varit i Göteborg det senaste decenniet, så jag har inte märkt att det blivit en ny tunnel där.
Men jag ser att den finns med på kartan både till Sensus och Sensus connect. Båda våra bilar har fått den i navigatorn (2012 och 2016).
Användarvisningsbild
av rejsbo
#1435929
Här kan ni hämta fartkameror till Volvo.
https://posit.se/poi.php?cat=1
Välj fartkameror och Volvo.
Ladda rakt ner på ett USB-minne, och stoppa in det i bilen.
Användarvisningsbild
av rejsbo
#1436016
Gick att ladda in i min 2015 iaf...
Användarvisningsbild
av leiwi
#1436024
rejsbo skrev: tis 16 mar 2021, 04:05 Gick att ladda in i min 2015 iaf...
Ja , det är för att du har Sensus 2014 ,men på Sensus 2016 finns inte den möjligheten
Användarvisningsbild
av rejsbo
#1436040
Aha, ok. Då har jag lite tur iaf då... Men de kameror som jag vill ha finns inte med ändå...
Användarvisningsbild
av leiwi
#1436163
rejsbo skrev:Aha, ok. Då har jag lite tur iaf då... Men de kameror som jag vill ha finns inte med ändå...
Okej posit har aldrig varit snabba
Men prova med att besöka https://www.fartkameraforum.se/poi-filer/
Välj filer för Garmin så skall det nog fungera

Edit ---
Såg nu att deras filer inte är i GPX format längre men jag gjorde om den , du kan prova den , men jag kan inte bifoga den här på forumet om di skickar PM till mej så får du den
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen