Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av haralabosg
#1424651
Jag fick ett e-postmeddelande från VOLVO om att uppdateringen kommer att ske en gång om året. Så nästa uppdatering kommer troligen att vara i april 2021 .... :P
av Daviddd
#1424661
fjohan82 skrev: tis 19 jan 2021, 21:47
Daviddd skrev: tis 19 jan 2021, 21:27 Man säger fortfarande att det kommer uppdateringar minst fram till 2025, 1-4 ggr/år. https://www.volvocars.com/se/support/to ... apcaretm-2
Bevisligen inte... Det kan Volvo lura i någon annan, jag går inte på det mht när senaste uppdateringen skickades ut.
Va? De har ju rätt, bevisligen. Det kom en uppdatering förra året. Vad som händer fram till 2025 återstår att se.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1424672
Daviddd skrev: ons 20 jan 2021, 10:29
fjohan82 skrev: tis 19 jan 2021, 21:47
Daviddd skrev: tis 19 jan 2021, 21:27 Man säger fortfarande att det kommer uppdateringar minst fram till 2025, 1-4 ggr/år. https://www.volvocars.com/se/support/to ... apcaretm-2
Bevisligen inte... Det kan Volvo lura i någon annan, jag går inte på det mht när senaste uppdateringen skickades ut.
Va? De har ju rätt, bevisligen. Det kom en uppdatering förra året. Vad som händer fram till 2025 återstår att se.
Läs inlägget från haralabosg, det mesta tyder bevisligen på att 2ggr/år är ett avslutat kapitel.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1424676
apersson850 skrev: ons 20 jan 2021, 11:50 Jo, fast en gång är fortfarande inom spannet 1-4.
Ja, men en neddragning med ganska många procent mot det som sades när bilen köptes.
Inte heller något som har kommunicerats ut till bilägarna.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1424704
Kanske blir det så när Volvo använder sig av en kartleverantör som ägs av Audi, BMW och Daimler! Oprioriterat!!
Användarvisningsbild
av Loppan78
#1428751
Frågade Volvo igår ang. uppdatering till Sensus Navigation 2014. Fick "standardsvaret" tillbaka

"Den uppdatering för Sensus Navigation 2014 som var planerad att släppas i slutet av förra året har dessvärre blivit försenad. Vi har ingen information i dagsläget om när den förväntas bli tillgänglig, men den ska komma så småningom"

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av leiwi
#1429621
haralabosg skrev:Volvo har släppt ny kartuppdatering (v1333 11/2/21) för Sensus nav-system (2016-2021). Detta är den tredje uppdateringen inom två månader. För Sensus nav-system (2014-2018) väntar fortfarande .... :mad:
Ja det är faktiskt den tredje uppdateringen på lika många månader , och fortfarande är inte Göteborgs största trafikomläggning på mer än 30 år (Röde orm och Marieholms tunneln ) med .
Vad fasen är det vi betalat för ! , helt otroligt dåligt . Men det kanske blir så när man använder sig av en kartleverantör som ägs av tyska biltillverkare
Jag har skickat ett lite surt mejl till customer relations får se vad dom svarar(om)
Användarvisningsbild
av Funk
#1429644
leiwi skrev:
haralabosg skrev:Volvo har släppt ny kartuppdatering (v1333 11/2/21) för Sensus nav-system (2016-2021). Detta är den tredje uppdateringen inom två månader. För Sensus nav-system (2014-2018) väntar fortfarande .... :mad:

Ja det är faktiskt den tredje uppdateringen på lika många månader , och fortfarande är inte Göteborgs största trafikomläggning på mer än 30 år (Röde orm och Marieholms tunneln ) med .
Vad fasen är det vi betalat för ! , helt otroligt dåligt . Men det kanske blir så när man använder sig av en kartleverantör som ägs av tyska biltillverkare
Jag har skickat ett lite surt mejl till customer relations får se vad dom svarar(om)

Laddade ned den nyss, i hopp om att just dessa omläggningar skulle vara med...det är ju riktigt kass om dom inte är det.. :-(

/Thomas
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Nya E-klass AllTerrain kanske?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom