Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Hasse100
#1418412
Undrar runt vad som fungerar bäst. Wifi via bluetooth eller kontantkort med surf i bilmodemet. Tänker mest på Sensus Navigation. Har ingen större lust att uppgradera det för 8000 för att få det gps styrt.
av Rådlös
#1418445
Ett litet språkfel. För att inte röra ihop begreppen kan det vara bra att lära sig skillnaden. Wi-Fi är en egen teknik. Bluetooth är en annan egen teknik. Det är alltså inte samma sak även om dom i slutresultatet liknar varandra. Så man väljer det ena eller andra av dom två. Kanske beroende på bilens utrustning? Sedan skall du själv välja hur du vill ha i din mobiltelefon, men det kan nog bara du bestämma.
#1419680
Ja, det finns tre sätt. WiFi från en telefon, Bluetooth från en telefon eller SIM-kort till bilens modem.
För Sensus internetkartor räcker det att köra via Bluetooth. Vi provade lite i vår 2016, innan jag uppgraderade till "riktig" navigation. Båda får position via GPS. Skillnaden är att kartorna ligger på bilens hårddisk med Sensus navigation, istället för att hämtas efterhand till internetkartorna.
Sen får man fler funktioner med navigation, men det är en annan sak. Jag passade på att uppgradera när de hade ett erbjudande hos lokala Volvohandlaren.
Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]