Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av knorken
#1402791
Vet inte ifall detta skrivs i fel kategori, ber om ursäkt isåfall.
Men ställer frågan, vad f*n ska man ha för telefonladdare i bilen som laddar lika snabbt som i vägguttaget hemma? Eller åtminstone snabbare än nu.
Att ha kabeln i usb-uttaget i handsfacket ger 1% per halvtimme, cigarettuttaget ger 2% per halvtimme, vägguttaget hemma ger ca 20% per halvtimme,.

Finns det några alternativ eller får man leva med att det tar fruktansvärt lång tid i bilen?

Bilen och telefonen i fråga är en xc70 -13, samsung S9.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1402798
Har en laddare inköpt på Wish som laddar ca 10-15% på vägen till Borås som tar ca 40-45 min här hemifrån. Den har 3 usb-uttag, 1A, 2A & 2.1A

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk


Användarvisningsbild
av LeifA
#1402941
Har en liten 220v omvandlare från Biltema och den vanliga laddaren i den.
Användarvisningsbild
av V7003
#1403137
Nu är det inte cigguttagets styrka som begränsningen ligger hos, utan laddarens möjlighet att leverera tillräckligt med laddström. Och givetvis hos nallen som ska kunna ta emot elektroner i den mängd de kommer. De billaddare som är de vanligaste laddar med mellan 1-2,1 A och tar en evighet att trycka in tillräckligt med kräm i dagens någorlunda moderna mobiler. Det finns dock ganska kompakta laddare som gör det med ca 3A och lite till. Priserna är dock därefter. Fyndiq och Wish är bra platser att leta. En sånt har jag och den är kompakt så att mugghållarens jalousi går att stänga utan att man plockar ut laddaren. Givetvis utan sladd, ty höjden räcker då inte till. https://fyndiq.se/produkt/universell-mi ... 9a51e4b52/ Denna laddare kan försörja även paddor och GPS-er med energi utan svårighet.
Användarvisningsbild
av V7003
#1403140
Kom på en sak till: Ibland står det ganska höga siffror på laddaren, men de har ofta minst två uttag. Då är det så att siffran är den sammanlagda laddstyrkan. Det kan också vara så att det ena uttaget levererar mer än det andra, typ 1,5 och 2,5. Om det står 4A på höljet sas.
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]