Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Primus
#1397226
Ni som använder RTTI, hur bra fungerar det tycker ni?
Användarvisningsbild
av apersson850
#1399017
Verkar hysteriskt ibland. Förmodligen blir det så att om några bilar kör lite saktare, så drar någon algoritm slutledningen att det är trafikstockning. Har fått den varningen i byn där jag bor, och där kan jag definitivt säga att där är en trafikstockning en större turistattraktion.
av Primus
#1399030
apersson850 skrev: lör 29 aug 2020, 22:11 Verkar hysteriskt ibland. Förmodligen blir det så att om några bilar kör lite saktare, så drar någon algoritm slutledningen att det är trafikstockning. Har fått den varningen i byn där jag bor, och där kan jag definitivt säga att där är en trafikstockning en större turistattraktion.
Det är ju exakt det där man är rädd för. Långsamt vid riktiga incidenter och varningar för inget...
av Malmstroem
#1400863
RTTI fungerar väl hyfsat. Den har i alla fall i Stockholm relativt bra koll på var köerna finns.

Sedan går det att diskutera hur bra ruttplaneringen styrs av den informationen. Jag använder oftast Waze på telefonen om det är mycket trafik -- och den är långt ifrån perfekt den heller. Waxe reagerar snabbare på problem -- men kan också skicka ut dig på småvägar utan orsak.
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]