Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
#1390814
Tjenare!

Hade bilen inne för bla uppdatering av kartor, fick som svar att det inte gick via USB porten. Om bilen inte har sensus men karta och GPS vilken fil borde man ladda ner för att förlösa uppgradera?

Någon som upplevt linkande problem/lösning?
Tack!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1391018
Har du V60 så har du ju Sensus , som är medianläggningen men om du har Sensus Navigation är en annan sak , vad har du för årsmodell . på tidigare modeller så går det inte att uppdatera kartor via USB utan att först ladda en nyare programvara

Har du jordgloben som på bilden kan du ladda ner via USB , saknas den måste du uppdatera för att kunna det
Bilagor
systemImage_Sensus_connect_mca.png
systemImage_Sensus_connect_mca.png (100.26 KiB) Visad 5451 gånger
#1391025
leiwi skrev: tor 16 jul 2020, 18:52 Har du V60 så har du ju Sensus , som är medianläggningen men om du har Sensus Navigation är en annan sak , vad har du för årsmodell . på tidigare modeller så går det inte att uppdatera kartor via USB utan att först ladda en nyare programvara

Har du jordgloben som på bilden kan du ladda ner via USB , saknas den måste du uppdatera för att kunna det
Stämmer! Har Sensus men utan Navigation. Men jordgloben finns på panelen men när jag kopplar in USB händer ingenting. Får fråga om de kan uppdatera programvara då.
#1391027
DOdell skrev: tor 16 jul 2020, 19:25
leiwi skrev: tor 16 jul 2020, 18:52 Har du V60 så har du ju Sensus , som är medianläggningen men om du har Sensus Navigation är en annan sak , vad har du för årsmodell . på tidigare modeller så går det inte att uppdatera kartor via USB utan att först ladda en nyare programvara

Har du jordgloben som på bilden kan du ladda ner via USB , saknas den måste du uppdatera för att kunna det
Stämmer! Har Sensus men utan Navigation. Men jordgloben finns på panelen men när jag kopplar in USB händer ingenting. Får fråga om de kan uppdatera programvara då.
När du trycker på NAV bör du få besked om vad du ska göra. Brukar stå att den är spärrad och att man ska ta bilen till en Volvoverkstad.
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
#1391197
fjohan82 skrev: tor 16 jul 2020, 19:32
DOdell skrev: tor 16 jul 2020, 19:25
leiwi skrev: tor 16 jul 2020, 18:52 Har du V60 så har du ju Sensus , som är medianläggningen men om du har Sensus Navigation är en annan sak , vad har du för årsmodell . på tidigare modeller så går det inte att uppdatera kartor via USB utan att först ladda en nyare programvara

Har du jordgloben som på bilden kan du ladda ner via USB , saknas den måste du uppdatera för att kunna det
Stämmer! Har Sensus men utan Navigation. Men jordgloben finns på panelen men när jag kopplar in USB händer ingenting. Får fråga om de kan uppdatera programvara då.
När du trycker på NAV bör du få besked om vad du ska göra. Brukar stå att den är spärrad och att man ska ta bilen till en Volvoverkstad.
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
Stämmer! Står att det inte är aktiverat när jag försöker uppgradera i menyn. Förstår inte vad det innebär dock. Finns möjligheten att uppgradera?
Användarvisningsbild
av Funk
#1391397
Det innebär helt enkelt att den som köpt bilen inte beställt och betalat för navigator. Det går att uppgradera hos handlare och kostar sådär runt 7000:- tror jag..
Efter det kan du med största säkerhet ladda in kommande kartor via USB.

/Thomas

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]