Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av jonken69
#1379805
Hej, tänkte dela med mig av min installation och erfarenheter för BluePowers uppgradering av bilstereo.
Själv har jag installerat BLP-950A.
IMG_20200511_163558.jpg
IMG_20200511_163558.jpg (456.03 KiB) Visad 14282 gånger
Den sitter i en XC70-2009
Installationen va inte helt lätt och har tagit en del timmar, men nu är den på plats och den låter fantastik bra.
Det första man bör göra är att byta ut "Headunit homescreen" till något annat, samt att byta ut mikrofonen som kommer med paketet, den är kass. Den drivs på AUX kanalen, min stereo är en High Perfomance så det krävs extra RCA kablar för att få ljudet att fungera. Fråga på eller kom med dina bästa tips gällande dessa anpassade headunits till Volvo :)
Senast redigerad av 1 jonken69, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av mange45
#1397930
nice funderar på sån jag med dock var den dyr rackar hur funkar det alt orginal info man får i den ? parksensorer ,mm hur är det om man har high performance eller bara performance nån skiland på inkoppling ?
finns det lågnivå utgångar så man kan köra egna steg ?
av jonken69
#1398503
mange45 skrev: mån 24 aug 2020, 05:12 nice funderar på sån jag med dock var den dyr rackar hur funkar det alt orginal info man får i den ? parksensorer ,mm hur är det om man har high performance eller bara performance nån skiland på inkoppling ?
finns det lågnivå utgångar så man kan köra egna steg ?
Allt "gammalt" fungerar fortfarande. Jag har hört en märkbar skillnad i ljudet med BLP, det är mycket bättre.
Finns lågnivå :-) Spelar ingen roll vad du har, det går via AUX
Användarvisningsbild
av mange45
#1398571
okej låter lovande :-) :-) för orginalet är ju ingen höjdare direkt återstår och se när dom får in dom i lager bara
Användarvisningsbild
av mange45
#1399837
nån som har koll på hur sega dom på bluepower äre på svara på mail ?
mailade för ca 4 dagar sen undra när dom faktiskt skulle blp950a i lager men än inte fått nåt svar
av hamre
#1449743
Nån som vet vad den homescreen som visas på bilden heter? Ser himla najs ut. Skulle vara härligt att ha på min också. :-)

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]