Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Lorr
#1379454
Har bytt ut originalstereon på min v70 -03 nu. Det står när man köper stereon att man måste ha en aktiv adapter-kabel (RCA) för att behålla original slutsteget om man har en v70 -03. Nu vet inte jag om man hör någon skillnad på om slutsteget är igång eller inte, men jag hör i vilket fall ingen skillnad oavsett hur jag kopplar mina RCA kontakter (jag är amatör inom detta). 4 RCA kontakter får jag när jag kopplar på adaptern på 6 pins kontakten som sitter där original, det är dessa jag inte riktigt har koll hur och vart man ska koppla in i stereon. Finns någon vänlig själ som har koll på detta som vill dela med sig? :)
#1379769
Vet du om du har ett separat slutsteg under passagerarstolen då?
#1379867
Om du har ett steg och högtalarna fortfarande är kopplade dit så hör du ingenting om inte steget är igång . Menar du att du inte vet vilken RCA från stereon som ska sitta i vilken på adaptern till DIN-kontakten?
#1379876
Är högtalarna fortfarande kopplade på slutsteget (via den andra kabeln som kommer från steget, med en större kontakt)?
av Lorr
#1379957
frasse4 skrev: fre 15 maj 2020, 07:40 Är högtalarna fortfarande kopplade på slutsteget (via den andra kabeln som kommer från steget, med en större kontakt)?
Nej nu ser jag att man kan koppla högtalarna via en separat kontakt som gömde sig lite bakom stereon, jag kopplade in den rakt i stereon, så jag antar att jag kört högtalarna rakt via stereon, men nu när jag kopplat tillbaka den in i kontakten som går via slutsteget så får jag inget ljud.
#1379959
Ja då har du kört via stereon. Du måste koppla ihop den lilla blå kabeln på din adapter med remote från dina nya stereo. Det är signalen till slutsteget att starta
av Lorr
#1379961
frasse4 skrev: fre 15 maj 2020, 16:20 Ja då har du kört via stereon. Du måste koppla ihop den lilla blå kabeln på din adapter med remote från dina nya stereo. Det är signalen till slutsteget att starta Bild
Jahaa okej! Nu förstår jag till slut, tack så mycket för hjälpen! Nu fungerar det! :)

Ännu mer info... Jag fick precis tag i ett o[…]

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]