Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#1393491
Derank skrev: lör 06 jun 2020, 16:21 Fått nå napp än?
Jag gjorde slag i saken och fick nya högtalare fram, en baslåda och förstärkare som placerades där reservhjulet skall vara. Förstärkaren har en hög-lågomvandlare inbyggd. Blev ju klart bättre, basen är ju klockren nu, men det är fortfarande lite åt "mono-hållet" om ni förstår vad jag menar. Lite som att lyssna på 96 kbps när man eg vill ha 320 kbps. Saknar även högtalaren fram i mitten som man får med på HK och uppåt. Baslådan är ju lite överkurs känner jag nu när jag lyssnar, den har jag dragit ner väääldigt mycket, men visst, den ger viss dynamik. 12k kostade det, tycker det är ok.
#1394034
Känns som att jag var lite hård i bedömningen :-) . Efter att ha skruvat lite på inställningarna och kanske spelat in dem lite (blir de bättre om de får jobba lite först?) så är det väl lite bättre än 96kbps, men centerhögtalaren saknas lite fortfarande. Men kan kan iaf skotta taket med basen, alltid något :-) 10 500 var det visst det kostade också.
#1394159
FSandstrom skrev:Känns som att jag var lite hård i bedömningen :-) . Efter att ha skruvat lite på inställningarna och kanske spelat in dem lite (blir de bättre om de får jobba lite först?) så är det väl lite bättre än 96kbps, men centerhögtalaren saknas lite fortfarande. Men kan kan iaf skotta taket med basen, alltid något :-) 10 500 var det visst det kostade också.
Vad blev det för grejer du satte i?
Är själv lite sugen i min v60 -12 då jag med tycker ljudet kunde vara liiite bättre än vas det är nu...
#1394271
flygsfors skrev: lör 01 aug 2020, 22:17
FSandstrom skrev:Känns som att jag var lite hård i bedömningen :-) . Efter att ha skruvat lite på inställningarna och kanske spelat in dem lite (blir de bättre om de får jobba lite först?) så är det väl lite bättre än 96kbps, men centerhögtalaren saknas lite fortfarande. Men kan kan iaf skotta taket med basen, alltid något :-) 10 500 var det visst det kostade också.
Vad blev det för grejer du satte i?
Är själv lite sugen i min v60 -12 då jag med tycker ljudet kunde vara liiite bättre än vas det är nu...
Jag hade ingen åsikt, men det blev Gladen för hela slanten. Deras förstärkare RC 70c4 tar högnivå in och till det en 8" bas och ett av deras 6.5" kit-system.
bas.PNG
bas.PNG (393.34 KiB) Visad 1627 gånger
#1395747
flygsfors skrev: sön 02 aug 2020, 19:28 Bara att gratulera med att du är nöjd!
Gladen är inget fyskam-märke så jag kan mycket väl tänka mig att det blev bra.Var tog du högnivån ifrån?
Det är ju deras billigaste grejer, men bra om de ändå är någon form av kvalite!

Bra fråga ang högnivå, det var inte jag som satte i det (vilket jag tror är tur :-) ). Det som är klurigt är att det är fyra kanalers ingång, jag hade gissat på två. Var får man tag i fyra sladdar? Bakdörrars högtalare är inte bytta så det är inte därifrån de kommer iaf
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]