Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Olle69
#1368382
Har någon erfarenheter av nyare bilradion som kan ge lite råd?
Speciellt gällande Android auto.

Jag har bestämt mig för att byta ut min pioneer radio i min 960 till en mordernare variant med handsfree och Android auto som främsta egenskaper.

Det finns en uppsjö av billiga modeller som kostar nästan ingenting.
Men jag är lite av uppfattningen att man får vad man betalar för.
Jag inser att det inte är en 100% sanning, men jag tycker det är en vettig riktlinje när man ska handla något.

Men jag har fastnat lite för Eonon som verkar vara ganska uppskattad bland de som lagt ut reviews på enheterna jag är intresserad av.

2 modeller är aktuella.
GA2176 eller GA2180
Då är frågan vilken av dem?

GA2176 har en volymratt, vilket slår kapacitiv volymknappar som GA2180 har I min värld.
Den här även BT 5.0 där 80 modellen har 4.0 eller 4.2

Till GA2180 fördel så har den Android auto 10, där 76 modellen kör på 9.0

De verkar ha samma hårdvara I övrigt och startar snabbt i de reviews jag kollat på (ca 10sek)

Jag lutar åt GA2176 då den är aningen billigare och dess fördelar kan jag relatera till. (volymratt äger!! 8^)

Frågan är alltså om AA 10 är avsevärt bättre än 9.0 i sådan grad att det gör den till en smidigare maskin gällande handhavande av operativet?

Följdfråga
Finns det bättre bilradion i prisklassen runt 2000kr?

Skickat från min ZTE A2020G Pro via Tapatalk

av malajo
#1368391
Det är inte AA 9 vs AA 10 detta handlar om.
Båda maskinerna kör samma version av android auto. Däremot som kör den ena android 9 och den andra android 10. Android auto är alltså en app som körs i maskinerna, som du dessutom måste köpa en dongle A0585 för ca 500kr för att köra.

Har maskinerna samma hårdvara annars så e det väl volym-kontrollen som får avgöra?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

av Olle69
#1368410
Ok. Ja, så är det såklart.
Frågan är om det gör någon skillnad?

Men då det inte är någon större skillnader på senare Androidversioner, så tror jag du har rätt i att ratten får styra :oP

Skickat från min ZTE A2020G Pro via Tapatalk

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]