Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1436522
Fick igång 7 av 10 i helgen. Sedan segheten försvan då jag tog bort internettanslutningen och sedan la till den igen, är något med cachen som blir full. Har kollat dagligen nu denna vecka och det funker just nu iaf.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1437112
Idag testade jag typ 10-15 kanaler och alla utom en fungerade, vill minnas att det var Mix Megapol som strulade.
Även P4 Stockholm fungerade utan problem efter att ha visat felmeddelande under en tid.
När jag bytte kanal hoppade den nya igång på typ 10 sekunder, snabbare än tidigare.
Kan man ha gjort någon uppdatering i bakgrunden? Jag har inte gjort någon annan inställning...
Användarvisningsbild
av Derank
#1437118
Var in idag i ett annat ärende och tog upp sensus apparna igen och enligt verkstaden är allt molnbaserat och det görs inga uppdateringar i bakgrunden, de ska göras på verkstad, men det finns inget att uppdatera, senaste versionen av Sensus kom för länge sedan.

Meken säger att han pratat med Volvo och de säger att merparten av tjänsterna är på väg att avvecklas i dagens utförande till förmån för Android som kommer nu 2022 i fler och fler modeller.

Att det fungerar nu är bara tillfälligt, och hur länge vet ingen.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1437123
Intressant, tack.
Då var det nog bara bilen som vaknade upp ur någon dvala kanske.
Sen att man inte lägger mer än nödvändigt på detta "operativsystem" är inte så konstigt, nu satsas väl allt på Google som kommer i de nya bilarna.
Användarvisningsbild
av Derank
#1437124
Men ska jag vara ärlig tror jag inte de på verkstaden heller vet riktigt varför det bara funkar ibland, men något måste de väl säga.

ungefär som voc har klagat vid varje service att appjäveln varnar i tid och otid att bilen är olåst, rutan nere och larmet utlöst.

Ominstsllera appen, kalibrera rutorna, lådkistan kan vara trasig osv osv

Pratade med rätt kille för 2v sedan och han sa att det garanterat berodde på voc i bilen och han att senaste versionen löstte det där med att voc varnade för utlöst larm.

Jag fick lämna bilen då det tog 2timmar att uppdatera voc.

Här inte fått en enda notis på 2v nu från appen, och det har aldrig hänt tidigare.

Tillfälle?...återstår att se





Skickat från min SM-A405FN via Tapatalk

Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]