Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#1322945
Hej, någon som varit med om att samtliga” lagrade platser” försvunnit eller vet vad det kan bero på? När vi skulle hem efter midsommar var listan helt tom.

Allt annat användarskapat finns kvar: sparade radiostationer, menyval m.m. och när jag började lägga till platser igen så fanns de kategorier jag lagrat dem under tidigare kvar - men är då tomma.

Sökte på det och tydligen skall det finnas ett menyval om att ta bort alla lagrade platser men har själv inte varit inne och ändrat någonting i menyerna överhuvudtaget och sambon använder aldrig sensus navigationen så tror verkligen inte det är vad som skett.

Jaja, bara att börja återskapa ur historiken, som också finns kvar.
#1328438
Idag åkte jag på detta igen :-(

Startar bilen och ska lägga in ett resmål och ser att ”Lagrade platser” inte går att välja. Alla andra personliga inställningar verkar vara kvar så som jag angett dem, blir inte klok på detta.

Min tanke var väl att det kan ha med något batteri att göra - finns det något liknande ett CMOS-batteri som skulle kunna vara orsaken till detta? Verkar ju samtidigt knepigt att andra inställningar ligger kvar.

Jag kollade huvudbatteriet med en multimeter bara för att, vet inte om jag gör det på rätt sätt en fick fram att obelastat ligger det på ca 12,5 V, under start dippar det till 11,6 för att direkt gå upp till 13,6-14,6 - vilket väl är ok?

Någon som har någon input i detta?

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]