Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1320963
EbbevonVolvo skrev: sön 09 jun 2019, 01:15
CabBO skrev:
EbbevonVolvo skrev: lör 08 jun 2019, 17:18
Nu gällde mitt svar om du inte valt en modell som filmar i 4k. Då vet jag inte om det räcker.
Jag har en DR590-1CH Full HD 60FPS så jag tror inte jag behöver någon 4K. Min filmar i 1080P.
Jag har skaffat DR750-2CH men väntar på BlackVue Power Magic PRO, som jag ska installera samtidigt. Kommer nog nästa vecka.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1320964
Jag installerade en BlackVue Power Magic PRO i förra veckan och nu fungerar den även när jag parkerat. Ställde in min i 12 timmars bevakning efter avstängning av bil. Därför vill jag ha ett Micro sd kort som klarar längre inspelning.
[/quote]
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1320968
CabBO skrev:Jag installerade en BlackVue Power Magic PRO i förra veckan och nu fungerar den även när jag parkerat. Ställde in min i 12 timmars bevakning efter avstängning av bil. Därför vill jag ha ett Micro sd kort som klarar längre inspelning.
Hur har du kopplat för detta?

BTW finns denna tråd ;-) viewtopic.php?f=22&t=112852&hilit=blackvue&start=540
Användarvisningsbild
av CabBO
#1321035
Jag har utgått från säkrings centralen på höger sida (passagerarsäte fram) vid handskfacket. Tagit ständig ström därifrån. Ställt den på 12 timmars parkeringstid.
Kabel från kamera går över rutan på höger sida och sen in under instrumentbrädan vid handkfacket. Vill jag stänga av parkeringsläget kommer jag åt den där.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1321882
En annan fråga jag har om micro SD kort är hur ni har gjort inställningarna för känsligheten. Det finns ju inställningar man kan göra när man kopplar upp Micro SD kortet på sin dator och ser vad som filmats. Hur har ni ställt in känsligheten mm för att reagera för inspelning på kortet.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1322040
CabBO skrev:En annan fråga jag har om micro SD kort är hur ni har gjort inställningarna för känsligheten. Det finns ju inställningar man kan göra när man kopplar upp Micro SD kortet på sin dator och ser vad som filmats. Hur har ni ställt in känsligheten mm för att reagera för inspelning på kortet.
Jag gick på fabriksinställningarna gällande känslighet. Det jag ändrade var att den skulle ta tiden från GPS och GMT +1, samt att den skulle släcka all lysdioder i parkeringsläget. Men inget är än så länge bestämt. Kommer nog att framöver prova mig fram. Jo jag ändrade också så att "beröringssensorn" på kameran inte används till att stänga av ljudet utan sparar en inspelning.

Men att titta på inspelningarna i mobilen tycker jag fungerar dåligt. Mycket bättre på datorn med Blackvue programmet.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1322518
Tack för svar. Jag känner mig fram med inställningarna. Det får inte vara för känsligt.
Ja, jag gillar kolla på Blackvue programmet i datorn hemma också.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1332211
BlackVue Bilkamera DR750S-1CH beställd med 20% rabatt på Bilia. Ska nog låta Bilia montera, så om det krånglar med något, så får Bilia fixa det.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1332230
Startade min gamla BW600 för nån vecka sedan. Klockan gick kraftigt fel och ja hittade inga inställningar i nya appen. Är de nån speciell flik man ska gå in under?
av timebandit
#1332501
Vet du om dom gör en fast montering? Ganska sugen själv så återkom gärna med pris på monteringen om det är "hardwire".

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]