Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ajz4real
#1313357
Tjena. Efter mycket sökande och massa skit har jag läst mig alldeles snurrig i skallen. 100 olika trådar, i 100 olika forum. Så därför tänkte jag göra mig en egen tråd så nån kanske kan ge mig en konkret svar som jag kan rätta mig efter!

Mitt problem är att jag är less på FM sändare som ger piss kvalitet på ljud och brus... Jag vill ha AUX eller hellre BT till min sterio. Hur ska jag göra. Vad ska jag göra. Vad ska jag köpa?

Har en -06 V50 med performance sterio, bomma totalt att undersöka sterion när jag köpte bilen. Men ja kunde ej ge fan ändå, tänkte det bör väl vara lätt löst. En sladd max. Men inte det eller vad jag förstått. Så vad gör jag. Kan man byta sterio bara. Helt enkelt HJÄLP! :crying: nått lär jag kunna göra? En enkel googling gav mig en ny sterio med android och hela köret för 6500:- men känns kanske lite mycket för att få aux/bt.
Användarvisningsbild
av ajz4real
#1313366
Okej. Så den där fm sändaren ger renare ljud alltså än brus sakerna jag testat tidigare. Alltså sådana man stoppar i cigg uttaget. Har testar både dom med sladd och bt. Och tycker ljudet är skit helt enkelt via dom 😢
Användarvisningsbild
av P210
#1313476
Har en sån i min hot rod som fick en rejäl anläggning då den byggdes på 90-talet, då med kassettbandare.. slutstegen sitter ju direktkopplade till huvudenheten så jag ville inte byta ut grejorna utan kompletterade med en antennkabelkopplad FM-modulator. Skulle sägga att du inte kan höra skillnad på ljudkvaliten mot musik från telefon via 3,5" kabel eller radio.
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]