Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Tompamannen
#1289317
Jag har något som heter ”Sensus Connect High Performance 7" i min V40-17.
Har modem i handsfacket men jag har inget Sim-kort så jag kör med mobilen som hotspot. Internetkarta fungerar så jag har kontakt med mobilen. Men när jag vill få fram webläsaren så blir det bara en blank skärm med pilen på. När jag skriver in en webadress och klickar på okej så kommer bara samma blanka skärm upp. Nån som vet vad som är fel?
Användarvisningsbild
av Derank
#1289339
webläsaren i sensus fungerar inte till något, den kan du ge upp. prova att skriv in google.com det tar ca 5min innan sidan laddats, i bästa fall, jag har då aldrig lyckats hitta något användningsområde för sensus webbrowser.
av Tompamannen
#1289348
Okej, ja när man läser specen så verkar den ju helt värdelös ändå. "Kan inte visa rörliga bilder"..
Man har ju alltid telefonen med sig så det kvittar kanske.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1289388
Totalt värdelöst! Jag har provat EN gång och det funkade ungefär lika bra som i de första mobiltelefonerna som man kunde surfa på för typ 15 år sedan.
Nöj dig med att kunna streama musik via blåtand och möjlighet att använda handsfreefunktionen och lite navigation. Inget som kräver internetuppkoppling i bilen fungerar bra.
Användarvisningsbild
av apersson850
#1291093
Jo, leta upp en destination i telefonen och skicka den rätt in i bilens navigator. Det fungerar utmärkt. Fast då måste man ha Sensus Navigation, inte bara internetkartor.

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]