Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
#1291132
På min Alfa kommer den ihåg valet dvs. stänger jag av startstopp är det avaktiverat nästa gång jag startar bilen. Så hade ju Volvo kunnat välja också...
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1291187
På min XC60 classic kan man inte ens ha eco-drive aktiverat vid start. Det sparar mycket mer än hittepoo S/S. Helt obegripligt. :mad:
Användarvisningsbild
av Funk
#1291279
frasse4 skrev: tis 08 jan 2019, 17:54 På min Alfa kommer den ihåg valet dvs. stänger jag av startstopp är det avaktiverat nästa gång jag startar bilen. Så hade ju Volvo kunnat välja också...
Tydligen är bilarna certifierade med S/S , och den får inte stängas av. På Alfan kanske den inte är med I certifieringsprocessen..

/Thomas
Användarvisningsbild
av frasse4
#1291296
Det vet jag inte säkert men jag skulle tro det eftersom de lyckades ljuga ner utsläppen enligt NEDC till 121 g/km, jämfört med ex en V40 T4 automat med 143 g/km.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1291300
frasse4 skrev: tis 08 jan 2019, 17:54 På min Alfa kommer den ihåg valet dvs. stänger jag av startstopp är det avaktiverat nästa gång jag startar bilen. Så hade ju Volvo kunnat välja också...
Så var det på min gamla V60 -13. Men efter en service gick det inte längre :mad:

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]