Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Tompamannen
#1285457
Vet inte om det är rätt forumsdel men då får ni gnälla på mig.
Till VAG har jag en liten blåtandsgrej som heter Obd-eleven som jag connectar med telefonen, sedan kan jag programera en massa saker i bilen, sånt som ligger utanför färddatorns meny, läsa felkoder, släppa elhandbromsen vid skivbyte osv. Jag undrar om det finns något liknande till Volvo?
Användarvisningsbild
av joel80
#1285461
Sök efter Vida så hittar du mängder med trådar. ;) En av furumets längsta också...
Användarvisningsbild
av Derank
#1285471
Finns inga sådanna möjligheter på Volvo som OBD eleven har, Vida ger dig inte mycket att pilla på. släppa bromsen, ändra rumpvärmen är väl ungefär det du kan göra, beroende på årsmodell, har du en nyare än 2014 kan du skippa Vida helt och hållet
av Tompamannen
#1285474
Jag har en 2017. Vanlig felkodsläsare har jag. Tänkte mest om det fanns något liknande som obd11 så man kan ändra lite funktioner själv.
Användarvisningsbild
av Derank
#1286241
På en 2017 finns det inte mycket du kan göra med en funktionsadderare. det finns idag 3 funktioner som fungerar.

TS var ute efter något ala obd elevn, och det finns inte
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1286552
Volvo verkar ha en helt annan filosofi än andra bilmärken.

De flesta andra har mängder med inställningar så man kan konfigurera tex ljuset för många olika inställningar och marknader.

Volvo saknar totalt inställningar. Man gör en mjukvara för varje inställning som är hårdkodad, vill man ändra på något måste man göra ny mjukvara och ladda i bilen.känns lite 1970tal på något sätt.
Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &arin[…]

Hej har fått upp motorsystem service erfordr[…]

Den eviga däcksfrågan

Om du tar bort spacers blir det ju ännu v&aum[…]

Byta larmsiren.

Hej. Har letat runt men blir inte riktigt klok p&a[…]