Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Robinaandersson
#1281391
Tjenare allihopa köpte ett steg och bas igår helt nytt. Kopplade in tillfälligt i bilen för måste få tag i rätt storlek Strömkabel till slutsteget. Kör med kanske 20mm2 pluskabek nu, men hittade en stor jord kabel jag använde minst 50mm2 är den.
Kopplade in allt och det funkade. Sedan efter en timmas spelande kanske gick steget i protect. Det jag har gjort är följande:
Mätt ström mellan + - batteri 13.9v
+ - mellan plintarna på steget 13.9v
Dragit remote direkt från+ kabeln även mätt sedan 13.9v alla mätningar gjord med bilen av med bilen på 14.04v
Slipat noga vid jordanslutningen sedan satt tillbaka fortfarande i protect.
Testat ett annat steg de hamnar också i protect. Testat koppla högtalare istället till steget fortfarande i protect. Fattar inte vad fan problemet kan vara? Det jag funderar över 13.9v med bilen av är de normalt? Och endast 14.04 med bilen på?
Spelar det någon roll om man har olika storlek på + och - kabeln till steget? Väldigt tacksam för svar!!
Mvh Robin
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1281408
20mm2 är ju som gjort för att bränna slutsteg, eller annat i bilen. Har du provat att koppla in bara steget med andra kablar direkt från batteriet? Så du vet att det inte är något med kabeldragningen?
#1281412
Hur kan de vara "Gjort för att bränna slutsteg" har kört den där storleken på väldigt många slutsteg funkat fint. Nej ej testat dra nya kablar då jag inte har långa och stora nog än. Men tycker de är konstigt de funkade fint en stund sedan bara hamna i protect. Och även ett äldre steg samma sak.
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]