Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av zOMGEN
#1274976
Hej!

Tänkte att eftersom detta snarare är en tråd om kabeldragning och el så kanske den kan passa in här ändå? (Annars får mod flytta!)

Jag har en Volvo s60 my13 som jag vill gärna sätta in lite ljusslingor i. Dessa vill jag gärna koppla till mina "överblivna" knappar på infotainmentsystemet. Som totalt grön på bil-el (förutom när jag bytte säkringar på morsans Toyota typ 2004 8-) ) så undrar jag hur man skulle kunna göra på smidigast sätt? Känns som att det inte ska vara sååå svårt?

Tack på förhand!

Edit: kan ju länka vad jag tänkt stoppa in;
https://www.diodhuset.se/diod-xenon-til ... or-inomhus
#1281868
Med "överblivna" knappar antar jag att du menar svarta blindknappar i den ring av 20 knappar som sitter i mittkonsolen? Det går inte alls, för överblivna knappar har ingen funktion. Bygger man ut bilen med någonting, typ backkamera, sätter man dit en knapp som identifierar sig själv som kameraknapp (CAM). Det finns förstås ingen knapp för något som Volvo inte säljer.
#1283447
Skulle väl vara om man drar in mjukvara för extraljus, men drar kabeln till vad man nu vill ha det till istället. Annars är det nog knepigare, om det måste vara i panelen.

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]