Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1246606
Liten återkoppling.
Vart en 620 och den är verkligen kanon. Smidig att använda och uppdaterar via wifi, livstids kartor och fartkamera ingår.
Skärmen är lätt att trycka på, man behöver bara nudda för att det ska registeras.
Användarvisningsbild
av snepo
#1246619
köpte en TomTom förra sommaren för ca 2000kr. Fungerar kalasbra. Tror det är samma modell.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1247102
Lite som att säga att en Skoda gör samma jobb som en Ferrrari, bägge tar en person mellan olika ställen. Det är ju så mycket mer användarvänligt och snyggare gränsnitt i en riktig navigator, sen tycker jag att TomTom är snabba på uppdateringar och att även användare bidrar med info samt att man själv kan lägga in egna saker om tex hastighet inte stämmer.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1247112
Grejen är att min upplevelse av typ alla navigatorer jag hittills kommit i kontakt med är just skoda vs ferrari fast åt andra hållet. Sunkiga gränssnitt, krångliga menyer, grafik som hade varor cool om man varit tio och så vidare. Därför jag undrar vad som lockar.

Antingen är smaken delad eller så har de fått tummen ur att komma nånvart med sina produkter. Förmodligen lite av varje ;-)
Användarvisningsbild
av StefanN
#1247115
Jämför jag med min 4-5 år gamla TomTom är det stor skillnad, mycket snyggare nu, så utvecklingen har absolut gått framåt.
Användarvisningsbild
av snepo
#1249117
StefanN skrev: sön 29 apr 2018, 10:46 Jämför jag med min 4-5 år gamla TomTom är det stor skillnad, mycket snyggare nu, så utvecklingen har absolut gått framåt.
Håller med,klart bättre än min förra och förförra. Den förra var ca 5 år gammal.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1249161
Hade en TomTom 950 med blåtandsfjärr men jag minns inte vad det blev med den. Men i alla fall så har föräldrarna den nu. Den har varit kanonbra och verkligen visat rätt väg både i Sverige, Danmark, och ner till medelhavet.

Nu är väl ändå navigatorerna till mobilerna minst lika bra? Waze och Maps fungerar ypperligt.
Volvos egna är annars en favorit. Någon ren navigator köper jag inte igen.

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]