Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mikethebik
#1241931
Nja, i min bil satt original en SC900 som var ersatt med eftermarknads Sony när jag köpte bilen, eftersom det är en hobbybil numera ville jag återställa till original och fick tag i en SC901 via Ebay från England och det funkar utmärkt och det är väl ingen större skillnad på dessa två apparater.
3cd styr väl radions "interna" cd-växlare, medans 6cd styr väl växlaren i skuffen, har jag för mig. Min C70 står just nu och myser i sitt varmgarage tills vintern är över, så minnet hur det funkar är lite klent.
En 10-växlare kanske ändå hör till senare modeller.
Något klingar i minnet att mellan växlare och bilens kablage i skuffen finns en adapterkabel, men jag kan kolla imorgon om du vill.

Mike
av granfinale
#1241939
mikethebik skrev:Nja, i min bil satt original en SC900 som var ersatt med eftermarknads Sony när jag köpte bilen, eftersom det är en hobbybil numera ville jag återställa till original och fick tag i en SC901 via Ebay från England och det funkar utmärkt och det är väl ingen större skillnad på dessa två apparater.
3cd styr väl radions "interna" cd-växlare, medans 6cd styr väl växlaren i skuffen, har jag för mig. Min C70 står just nu och myser i sitt varmgarage tills vintern är över, så minnet hur det funkar är lite klent.
En 10-växlare kanske ändå hör till senare modeller.
Något klingar i minnet att mellan växlare och bilens kablage i skuffen finns en adapterkabel, men jag kan kolla imorgon om du vill.

Mike
Absolut gärna om du har lust och kan :D
Antar att strömkablaget borde man ju kunna fixa oavsett
Jag har 2 C70, en coupé och en cabbe. båda T5 köpta i England (jag jobbar där) till ett sjukt bra pris .. visst e dom högerstyrda, men automat så det gör absolut inget
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1241946
Min nyfikenhet drev mig ut garaget för att kolla, och på cd-växlaren sitter en kort kabel med både DIN-anslutning och ström-anslutning som kopplas till det befintliga i bilen. På min strömanslutning från växlaren sitter också en avsäkring för växlaren.

Mike

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]