Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
#1237024
Jag har tillfälligt en bil utrustad med DAB. Kul tyckte jag först, men den är ju i stort sett oanvändbar om jag inte missförstått något. Kör jag i Göteborgsområdet har jag bra täckning (från Brudaremossen gissar jag), men jag hittar inte P4 Gbg och deras trafikinformation. Köra i Götet utan trafikinfo är inte en bra idé. Körde norrut längs E6, och när jag passerat Spekeröd började det hacka, norr om Ödsmål var det tyst som i graven.

Finns det någon vits med att betala för en DAB-mottagare?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1237111
PaNi skrev:Jag har tillfälligt en bil utrustad med DAB. Kul tyckte jag först, men den är ju i stort sett oanvändbar om jag inte missförstått något. Kör jag i Göteborgsområdet har jag bra täckning (från Brudaremossen gissar jag), men jag hittar inte P4 Gbg och deras trafikinformation. Köra i Götet utan trafikinfo är inte en bra idé. Körde norrut längs E6, och när jag passerat Spekeröd började det hacka, norr om Ödsmål var det tyst som i graven.

Finns det någon vits med att betala för en DAB-mottagare?
Nä skulle jag säga , mest för att det verkar föråldrat se denna tråd
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5&t=131811 :D
av jovani
#1237638
DAB & DAB+ finns i stort sett bara i ett fungerande "test" område: Stockholm med omkrets..

Sen att hela Europa kör på ovan nämnda system så skulle Sverige avvakta inför bättre kommande system... Detta var b.l.a DMB som sprids via mobilnätet. Den teknologin härstammar från 2005 å är inte pinfärsk heller längre.. Men DAB/DAB+ byggs fortfarande ut i hela Europa, förutom Sverige.. för snart kommer de vi väntar på... :lol:
Canada, usa, mexico kör med satelitradio som heter XM-radio.

Sen är FM fantastiskt överlägsen ALL digital media när det kommer till täckning! DAB tex funkar inte inomhus om inte slavsändare finns..Räcker att stänga dörren till ett garage med plåtväggar och sändningen är borta.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]