Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av venacava
#1222974
Är det möjligt att lägga in navigation på egen hand utan verkstad/eller genom att ladda hem VIDA??

Kan man på något sätt cracka alt modifiera den inbyggda programvaran/sensus tex byta färg teman / färg på hasrighetsvisare mfl med hjälp av odbprogram??
av venacava
#1223024
borde ju gå, åtminstone att modifiera TFT-instrumentpanelen såsom med tex VW Passaterna genom ODB-app.

Har man lyckats jailbreaka en iPhone så ska man nog allt kunna lyckats med en Volvo också kan man tycka :)
Användarvisningsbild
av leiwi
#1223523
venacava skrev:borde ju gå, åtminstone att modifiera TFT-instrumentpanelen såsom med tex VW Passaterna genom ODB-app.

Har man lyckats jailbreaka en iPhone så ska man nog allt kunna lyckats med en Volvo också kan man tycka :)

Ja det kan man ju tycka , men jag tror att dom som har kunskapen om detta, så är dom som har iPhone så enormt många fler , men i sinom tid har dom kanske en Volvo med Sensus system också . :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av sura56
#1227364
apersson850 skrev:Jag kan förstås gå till Volvo och fråga, men är det någon här som kanske redan vet vad det kostar att uppgradera internetkartor till Sensus navigation?
Det är gratis till alla nyare Volvo
https://support.volvocars.com/se/downlo ... cstype=map

Dom första modellerna med Sensus (den utan jordgloben-knappen på panelen)
kan behöva en Sensus-mjukvaruuppgradering först för att fungera
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1227369
E du helt säker på ditt påstående? för jag har sett den sidan innan och tolkar det att uppdateringarna är gratis.
#1227374
Nja, jag var kanske oklar. Men jag menar inte själva kartorna. Jag menar att gå från funktionen internetkartor, som inte behöver någon uppdatering av kartorna (de laddas ju alltid ner efterhand), till Sensus Navigation, som har mer funktionalitet och lagrar kartorna på hårddisken, så att det fungerar även om man inte har internettäckning. Den senare behöver uppdatera kartorna då och då, eftersom de ligger i bilen. Det kostar inget för en 2016. Det gör det inte för en 2012 heller (med RTI), om man först betalar för möjligheten att kunna ladda ner kartorna från nätet och installera dem i bilen.
Användarvisningsbild
av sura56
#1227378
apersson850 skrev:Nja, jag var kanske oklar. Men jag menar inte själva kartorna. Jag menar att gå från funktionen internetkartor, som inte behöver någon uppdatering av kartorna (de laddas ju alltid ner efterhand), till Sensus Navigation, som har mer funktionalitet och lagrar kartorna på hårddisken, så att det fungerar även om man inte har internettäckning. Den senare behöver uppdatera kartorna då och då, eftersom de ligger i bilen. Det kostar inget för en 2016. Det gör det inte för en 2012 heller (med RTI), om man först betalar för möjligheten att kunna ladda ner kartorna från nätet och installera dem i bilen.
En sådan uppdatering gjorde jag till min S90 och betalade 6699kr för det.
Senast redigerad av 1 sura56, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1227381
sura56 skrev:
apersson850 skrev:Nja, jag var kanske oklar. Men jag menar inte själva kartorna. Jag menar att gå från funktionen internetkartor, som inte behöver någon uppdatering av kartorna (de laddas ju alltid ner efterhand), till Sensus Navigation, som har mer funktionalitet och lagrar kartorna på hårddisken, så att det fungerar även om man inte har internettäckning. Den senare behöver uppdatera kartorna då och då, eftersom de ligger i bilen. Det kostar inget för en 2016. Det gör det inte för en 2012 heller (med RTI), om man först betalar för möjligheten att kunna ladda ner kartorna från nätet och installera dem i bilen.
En sådan uppdatering gjorde jag till min S90 och betalade 6900kr för det.

Ja så är det , men olika företag tar olika betalt så ring runt och fråga , jag har hört priser från 5200 och uppåt

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]