Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Nixon90
#1217313
Hej, är ny här på forumet och jag tänkte ställa en fråga ang. Stereo och bil ljud. Som rubriken antyder så jag har en Volvo XC70 från -03.

Jag har provat att använda fm sändare för att streama musik till stereon men det låter för jäkla tråkigt då kvaliten är så dålig. Finns det några bra eftermarknadsprodukter som är kompatibla med min bil? När man läser runt så är det mycket som verkar spela in när man kollar efter exempelvis bluetooth och aux alternativ.

Detta är mina förutsättningar:
Stereo : Orginal HU-803
Högtalare: Orginal premium sound
Navigation: RTI
Samt att det sitter en fast Orginal telefon i konsolen.

Jag skulle gärna ha både bluetooth och handsfree om möjligt. Om jag förstått det rätt så kan man inte ha någon som helst nytta av orginaltelefonen eller dess högtalare/mikrofon... HU-803 verkar ju vara en ganska dugligt huvudenehet men bör man byta och i så fall till vad? Tack på förhand!
#1217424
Det finns emulatorer som ger Bluetooth över cdväxlarkablaget. Enklaste och smidigaste lösningen för dig som redan har premium sound. Finns varianter med handsfree men då med egen mikrofon. Att använda bilens inbyggda telefon över Bluetooth kräver nog hemmabygge av rang.

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]

Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]