Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Steffe3
#1461928
Ser ut att vara lite pyssel, men kanske inte så farligt som det ser ut. Den största (heh) nackdelen ser ut att vara den rätt stora boxen man ska försöka gömma.

Del 1:

Del 2:
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1462245
Kronärtskocka skrev: tor 02 sep 2021, 08:30
MarcusJ skrev: ons 17 feb 2016, 14:44 Har precis testat min tune2air WMA2000 i bilen, jag har inte gjort några programvaruändringar i bilen.

Den funkar! Stereon växlar över automatiskt till iPod, jag kan byta låtar med rattknapparna, men får ingen låtinfo i stereon. Däremot får jag emellanåt störningar i ljudet som jag tror kommer från min telefon, men är inte säker. Har bara testat grundläggande funktioner och att spela från Spotify snabbt i garaget, motorn avstängd. Jag ska prova vidare med en USB-kabel mellan USB-porten och tune2air-enheten och se om det hjälper. Kan ju också vara så att min mobildatatäckning i garaget inte är så värst bra, så det föranleder störningar. Jag gräver vidare, men i huvudsak så fungerar det så tillvida att bilen accepterar enheten som en iPod.
Hur gick det med denna? Har du kvar den? Kollar på en lösning för BT där rattknapparna behålls till min V70 my10
Har inte kvar den. Fick aldrig ordning på störningarna i ljudet, så jag köpte en Bluetooth-modul från Vparts istället. Har mobilen i hållare på panelen, så det är enkelt att t.ex. byta låt på Spotify.
#1462281
MarcusJ skrev: lör 04 sep 2021, 20:26 Har inte kvar den. Fick aldrig ordning på störningarna i ljudet, så jag köpte en Bluetooth-modul från Vparts istället. Har mobilen i hållare på panelen, så det är enkelt att t.ex. byta låt på Spotify.
Tack, var rädd för det. Kör nog vidare på min bt-aux-fjärrkontroll
av Doomis
#1468213
Det verkar som det var något fel på USB porten om du inte fick det att fungera tillfredställande. Nu förtäljer inte historien om du har en AUU eller inte. Men Jag kör via IPOD kabeln från AUU och med Tune2Air Invery, det fungerar helt klockrent. Aldrig fått någon störning eller avbrott. Tvärtom, den låter extremt bra och dessutom om du kör med Iphone så ser du låtnamnet(spåret). Nu har jag i och för sig Premium sound men tvivlar inte att det låter många gånger bättre även i High performance än V-parts blå-dongel, Har själv kört med den men gillade inte det låga ljudet samt avsaknaden av dynamik, bas frekvenserna är under all kritik.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1468265
Doomis skrev:Det verkar som det var något fel på USB porten om du inte fick det att fungera tillfredställande. Nu förtäljer inte historien om du har en AUU eller inte. Men Jag kör via IPOD kabeln från AUU och med Tune2Air Invery, det fungerar helt klockrent. Aldrig fått någon störning eller avbrott. Tvärtom, den låter extremt bra och dessutom om du kör med Iphone så ser du låtnamnet(spåret). Nu har jag i och för sig Premium sound men tvivlar inte att det låter många gånger bättre även i High performance än V-parts blå-dongel, Har själv kört med den men gillade inte det låga ljudet samt avsaknaden av dynamik, bas frekvenserna är under all kritik.
Enligt vida ska jag ha ipod-interface, men har ingen separat sladd vad jag kan se. Ska man koppla den till USB-uttaget, eller borde det finnas en separat, lös, sladd?
av Doomis
#1468413
Exakt så är det, en annan sladd av 30 pins typ. Men det är ju också tänkt att fungera via USB, men jag tror att även om USB är MFI så blir det lite som att ha en tolk till en tolk . Kör man med IPOD 30 pins kontakten funkar det bättre då det är tänkt så. Det är trots att 2 olika datagränssnitt. Att det inte fungerade så bra i tidigare inlägg misstänker jag följande: dåligt programmerad mjukvara för IPOD via USB, då det skiljer sig ganska grovt årsmodellmässigt på IPOD/IPHONE gränssnittet, eller så är det fel i sladden bakom stereon alt. uttaget i sig.
Visserligen kör jag med AUU men det hindrar inte att man göra det i senare bilar heller. ICM skiter ju i vart USB/IPOD kommunikationen kommer ifrån. Det är ju på MOST den kommuniserar.

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]