Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1049132
Fick min tune2air WMA2000 med posten idag. Har inte hunnit prova den i bilen ännu, men det blir snart. Tänkte testa att koppla in den utan att ladda ny programvara först och sr vad som händer, men troligtvis får jag något felmeddelande om att USB-enheten inte stöds.
Men det är ju en början iaf! Jag återkommer...
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1049253
Har precis testat min tune2air WMA2000 i bilen, jag har inte gjort några programvaruändringar i bilen.

Den funkar! Stereon växlar över automatiskt till iPod, jag kan byta låtar med rattknapparna, men får ingen låtinfo i stereon. Däremot får jag emellanåt störningar i ljudet som jag tror kommer från min telefon, men är inte säker. Har bara testat grundläggande funktioner och att spela från Spotify snabbt i garaget, motorn avstängd. Jag ska prova vidare med en USB-kabel mellan USB-porten och tune2air-enheten och se om det hjälper. Kan ju också vara så att min mobildatatäckning i garaget inte är så värst bra, så det föranleder störningar. Jag gräver vidare, men i huvudsak så fungerar det så tillvida att bilen accepterar enheten som en iPod.
#1461874
MarcusJ skrev: ons 17 feb 2016, 14:44 Har precis testat min tune2air WMA2000 i bilen, jag har inte gjort några programvaruändringar i bilen.

Den funkar! Stereon växlar över automatiskt till iPod, jag kan byta låtar med rattknapparna, men får ingen låtinfo i stereon. Däremot får jag emellanåt störningar i ljudet som jag tror kommer från min telefon, men är inte säker. Har bara testat grundläggande funktioner och att spela från Spotify snabbt i garaget, motorn avstängd. Jag ska prova vidare med en USB-kabel mellan USB-porten och tune2air-enheten och se om det hjälper. Kan ju också vara så att min mobildatatäckning i garaget inte är så värst bra, så det föranleder störningar. Jag gräver vidare, men i huvudsak så fungerar det så tillvida att bilen accepterar enheten som en iPod.
Hur gick det med denna? Har du kvar den? Kollar på en lösning för BT där rattknapparna behålls till min V70 my10
#1461883
KalleJ skrev:Finns inte vad jag vet. Duktig trådbump också.
Lättaste är blåtand på auxen (v-parts exempelvis) och en smart-klocka eller en fjärrkontroll för att styra låtarna. Volymen har du ju kvar ändå.
Så jag har det löst idag, en BT till AUX-receiver med inbyggd fjärrkontroll klistrad på mittkonsolen, funkar helt ok men lite fult, kvalitéförlust i sladden och störande att ta handen av ratten. Bumpar en såpass gammal tråd just för att MarcusJ skriver att det funkar med rattknapparna :-)
Steffe3 skrev: annars finns även https://www.mr12volt.com/bluetooth-stre ... 2volt-p600

Dock är jag osäker på hur det blir med telefonen på den sistnämnda.
Intressant! tack! Trodde jag kände till alla lösningar vid detta laget, är inte den som monterar ner interiören utan vidare men detta kanske man vågar sig på.. än mer pengar dock.
Användarvisningsbild
av Steffe3
#1461885
Kronärtskocka skrev:
KalleJ skrev:Finns inte vad jag vet. Duktig trådbump också.
Lättaste är blåtand på auxen (v-parts exempelvis) och en smart-klocka eller en fjärrkontroll för att styra låtarna. Volymen har du ju kvar ändå.
Så jag har det löst idag, en BT till AUX-receiver med inbyggd fjärrkontroll klistrad på mittkonsolen, funkar helt ok men lite fult, kvalitéförlust i sladden och störande att ta handen av ratten. Bumpar en såpass gammal tråd just för att MarcusJ skriver att det funkar med rattknapparna :-)
Steffe3 skrev: annars finns även https://www.mr12volt.com/bluetooth-stre ... 2volt-p600

Dock är jag osäker på hur det blir med telefonen på den sistnämnda.
Intressant! tack! Trodde jag kände till alla lösningar vid detta laget, är inte den som monterar ner interiören utan vidare men detta kanske man vågar sig på.. än mer pengar dock.
Har funderat på den, men som sagt, lite osäker på hur den beter sig med telefonsamtal. Skulle du ta steget är jag nyfiken på hur det går Bild

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder