Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av dalanisse
#1023846
NU hittade jag hit till den här tråden. Jag har exakt samma problem. Ljudplinget vid fartkameror fungerade fint fram till för några veckor sedan. Jag vet inte säkert, men det är möjligt att bortfallet sammanfaller med senaste kartuppgraderingen. Nu får jag inget pling alls vid fartkameror och jag hittar ingen menyinställning jag kan ha råkat ställa in fel. Vad är konsensus angående detta? Har ni alla med samma problem lyckats få igång plinget igen?
Användarvisningsbild
av PaNi
#1023979
Personligen har jag förstått hur det fungerar, men jag tycker funktionen är felaktig. Plinget fungerar när "röstvägledning" är aktiv. Bockar man ur röstvägledning försvinner även plinget, bara symbolen dyker upp om man råkar vara i Navi-mode.

Mitt problem är att jag ofta lägger in destinationen i navigatorn även om jag hittar till målet i sömnen. Detta för att beräkna ankomsttid och kunna få trafikmeddelande längs rutten. Men när jag hittar orkar jag inte med tjatet från navi-tjejen, så henne stänger jag av. Som sagt, enda sättet att få tillbaka plinget är att sätta på henne igen.
av Tenn
#1024019
PaNi skrev:Personligen har jag förstått hur det fungerar, men jag tycker funktionen är felaktig. Plinget fungerar när "röstvägledning" är aktiv. Bockar man ur röstvägledning försvinner även plinget, bara symbolen dyker upp om man råkar vara i Navi-mode.

Mitt problem är att jag ofta lägger in destinationen i navigatorn även om jag hittar till målet i sömnen. Detta för att beräkna ankomsttid och kunna få trafikmeddelande längs rutten. Men när jag hittar orkar jag inte med tjatet från navi-tjejen, så henne stänger jag av. Som sagt, enda sättet att få tillbaka plinget är att sätta på henne igen.
Jag vet inte vilken NAV du har men jag har precis samma problem i Igo i Sensus connected touch! Det är skit!!

1. Man måste ha ljudet på rösten för att få pling för kameror.
2. När rösten pratar eller det plingar för kameror så sätts radio/spotify på Paus (Varför inte bara tona ned som när backvarnaren piper?!)
3. Sätter man rösten till tyst läge så hörs ingen Röst som förväntat, MEN ljudslingan för den går ändå i bakgrunden så radio/spotify PAUSAS fortfarande. Resultat INGET ljud alls när Igo ger ifrån sig nåt ljud.

Ärligt talat! Hur fan kan man ha implementerat det på det här sättet? Har ingen på utveckling testat produkterna själv? Ingen kvalitetskontroll ö.h.t?

Vanligt scenario i stockholm.

Musik, Musik pausas -> Igo säger "om 150m svänge höger", musik startar, musik pausas -> Igo säger "om 50m sväng höger", musik startar, musik pausas -> Igo säger "Sväng höger", musik startar, musik pausas -> Igo "Pling, Pling, Pling"... O.s.v..

Det är helt jävla sjukt så dåligt det är implementerat!

Nån som vet om det går att ändra skiten?
Svaret jag fick av Volvo "Jag hittar ingen inställning för det"
Användarvisningsbild
av leiwi
#1024035
PaNi skrev:Personligen har jag förstått hur det fungerar, men jag tycker funktionen är felaktig. Plinget fungerar när "röstvägledning" är aktiv. Bockar man ur röstvägledning försvinner även plinget, bara symbolen dyker upp om man råkar vara i Navi-mode.

Mitt problem är att jag ofta lägger in destinationen i navigatorn även om jag hittar till målet i sömnen. Detta för att beräkna ankomsttid och kunna få trafikmeddelande längs rutten. Men när jag hittar orkar jag inte med tjatet från navi-tjejen, så henne stänger jag av. Som sagt, enda sättet att få tillbaka plinget är att sätta på henne igen.

Jag kör alltid med röstvägledning avstängd men jag får plinget från fartkamerorna ändå !! , har även den senaste uppdateringen Märkligt är det!!
Användarvisningsbild
av leiwi
#1024037
Tenn skrev:
PaNi skrev:Personligen har jag förstått hur det fungerar, men jag tycker funktionen är felaktig. Plinget fungerar när "röstvägledning" är aktiv. Bockar man ur röstvägledning försvinner även plinget, bara symbolen dyker upp om man råkar vara i Navi-mode.

Mitt problem är att jag ofta lägger in destinationen i navigatorn även om jag hittar till målet i sömnen. Detta för att beräkna ankomsttid och kunna få trafikmeddelande längs rutten. Men när jag hittar orkar jag inte med tjatet från navi-tjejen, så henne stänger jag av. Som sagt, enda sättet att få tillbaka plinget är att sätta på henne igen.
Jag vet inte vilken NAV du har men jag har precis samma problem i Igo i Sensus connected touch! Det är skit!!

1. Man måste ha ljudet på rösten för att få pling för kameror.
2. När rösten pratar eller det plingar för kameror så sätts radio/spotify på Paus (Varför inte bara tona ned som när backvarnaren piper?!)
3. Sätter man rösten till tyst läge så hörs ingen Röst som förväntat, MEN ljudslingan för den går ändå i bakgrunden så radio/spotify PAUSAS fortfarande. Resultat INGET ljud alls när Igo ger ifrån sig nåt ljud.

Ärligt talat! Hur fan kan man ha implementerat det på det här sättet? Har ingen på utveckling testat produkterna själv? Ingen kvalitetskontroll ö.h.t?

Vanligt scenario i stockholm.

Musik, Musik pausas -> Igo säger "om 150m svänge höger", musik startar, musik pausas -> Igo säger "om 50m sväng höger", musik startar, musik pausas -> Igo säger "Sväng höger", musik startar, musik pausas -> Igo "Pling, Pling, Pling"... O.s.v..

Det är helt jävla sjukt så dåligt det är implementerat!

Nån som vet om det går att ändra skiten?
Svaret jag fick av Volvo "Jag hittar ingen inställning för det"
Man skall inte blanda ihop Sensus Navigation med Sensus connected touch navigation som är ett tillbehör tll bilar fram till -13 och som använder navigations programvara kartor mm från en helt annan leverantör :D :D
av Niclas
#1024043
PaNi skrev:Personligen har jag förstått hur det fungerar, men jag tycker funktionen är felaktig. Plinget fungerar när "röstvägledning" är aktiv. Bockar man ur röstvägledning försvinner även plinget, bara symbolen dyker upp om man råkar vara i Navi-mode.

Mitt problem är att jag ofta lägger in destinationen i navigatorn även om jag hittar till målet i sömnen. Detta för att beräkna ankomsttid och kunna få trafikmeddelande längs rutten. Men när jag hittar orkar jag inte med tjatet från navi-tjejen, så henne stänger jag av. Som sagt, enda sättet att få tillbaka plinget är att sätta på henne igen.
Jag har uppfattat det lika som dig, tråkigt är det ?:-/
Jag vill alltid ha plinget :-(O)
Användarvisningsbild
av leiwi
#1024066
TommyP86 skrev:Jisses. Man kan fundera på vad grejen är med det här. Har det varit så hela tiden eller har du fått nåt fixat?

Nej det har varit så "från början"
Och som jag skrivit vid ett tidigare inlägg så behöver inte Navigationen vara "framme " utan kan vara radio eller media ..
Det är ju så att navigationen alltid är i gång även i bakgrunden detta för att VOC skall kunna se vart bilen befinner sig
Jag tror att det ligger en liten bugg i era system , jag tror heller inte att det ligger i uppdateringarna av kartor utan att det ligger i mjukvaran för själva navigeringsprogrammet , en omladdning kanske hjälper.
Men det är inte lätt att hitta tekniker som vill /kan eller har intresse för Sensus systemet över huvud taget ( detta gäller även Volvo Suport )

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]