Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Kluster
#1040178
Bumpar upp denna tråd.

Har precis uppdaterat till senaste mjukvaran av kartuppdateringen:

Mjukvaruinformation

Publicerad 2015-11-05
Utgåva 31421838
CD-databas MCA/14/29

Lite OFF-topic, ja vet men en fråga ang POI-filerna på http://speedcam.se/cgi-bin/pois/model.php?model=gpx. Det finns en uppdaterad fil som heter Alla hastigheter (senast uppdaterad 2016-01-18) med symbolen som en fartkamera (påminner om den som sitter ute på vägarna när den varna för just fartkameror), det finns dessutom en fil som heter Fartkameror+Kontrollplatser+Laserplatser samt en som heter Fartkameror+Laserplatser.

Är det filen Alla hastigheter jag ska ladda ner för att vara på säkra sidan för att få en indikering om fartkameravarningen? :roll:
Användarvisningsbild
av leiwi
#1040271
Kluster skrev:Bumpar upp denna tråd.

Har precis uppdaterat till senaste mjukvaran av kartuppdateringen:

Mjukvaruinformation

Publicerad 2015-11-05
Utgåva 31421838
CD-databas MCA/14/29

Lite OFF-topic, ja vet men en fråga ang POI-filerna på http://speedcam.se/cgi-bin/pois/model.php?model=gpx. Det finns en uppdaterad fil som heter Alla hastigheter (senast uppdaterad 2016-01-18) med symbolen som en fartkamera (påminner om den som sitter ute på vägarna när den varna för just fartkameror), det finns dessutom en fil som heter Fartkameror+Kontrollplatser+Laserplatser samt en som heter Fartkameror+Laserplatser.


Är det filen Alla hastigheter jag ska ladda ner för att vara på säkra sidan för att få en indikering om fartkameravarningen? :roll:

Ja!!!
:D
av Izznougoud
#1040608
Niclas skrev:Jag tror jag har lösningen på problemet och det är att när "hon" pratar så vrider man ner ljudet till noll. Då funkar fortfarande Fartkameravarningen :D Det funkar alltså inte att trycka på "sound" och vrida ner därifrån.
Funkar alldeles utmärkt Niklas (W) (B) (B).
Jag har röstvägledningen aktiverad för att få fartkameraindikeringen. Det är ju inga problem ända medans man inte lagt in någon rutt i navigatorn för då är ju "hon" tyst. Så fort man lagt in en rutt i navigatorn och accepterat den börjar ju "hon" prata. Vrid då samtidigt som "hon" pratar ner volymen så tystnar "hennes" tal. Volymen på fartkameravarningen och övrig utrustning (radio/CD/bluetooth audio) påverkas inte.

Visst är det en "nödlösning" tills Volvo åtgärdar vad jag anser vara en bugg, men det funkar.
av Ronnie74
#1523621
Hej
Jag har gjort uppdatering på min karta i min volvo v40 sen jag gjorde det så försvann varnings ljudet för fartkameror fungerande innan uppdateringen men inte nu bara symbol för fartkameror dycker upp i displayen men inget ljud och i inställningar så är fartkameror i bokat så vad är det då för fel tacksam för tips
Det är en volvo v40 cross country t3 årsmodell 2019
Tacksam för tips ?? :-(
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1523786
Ronnie74 skrev: sön 18 dec 2022, 00:06 Hej
Jag har gjort uppdatering på min karta i min volvo v40 sen jag gjorde det så försvann varnings ljudet för fartkameror fungerande innan uppdateringen men inte nu bara symbol för fartkameror dycker upp i displayen men inget ljud och i inställningar så är fartkameror i bokat så vad är det då för fel tacksam för tips
Det är en volvo v40 cross country t3 årsmodell 2019
Tacksam för tips ?? :-(
Det låter som att volymen är avstängd/nedskruvad.
Att det skulle ha något med uppdateringen att göra förefaller inte sannolikt...
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]