Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#988357
TommyP86 skrev:Ok ok. Men det ska alltså till 100% pipa även om tjatrösten är tystad? Tänkte bara vara säker innan jag börjar gnälla hos meken Bild

Japp , kör själv så utan den "trevliga rösten" och fartkameralarmet kommer ändå, dessutom vad du än har för meny uppe.
att det fungerar beror på att navigationen alltid är i gång , detta bl.a för att kunna skicka gps kordinater till VOC om olyckan skulle vara framme :D :D
Användarvisningsbild
av leiwi
#989326
PaNi skrev:Mycket intressant, tack leiwi! Blir ett besök hos Volvobil efter semestern.

Lycka till och stå på dig , har märkt att många tekniker inte vill ta tag i problem som rör sensus och sensus navigationen .
Kan tillägga att jag är inne på min andra v60 med sensu navigation och båda har fungerat som jag beskrev . :D
av Kluster
#989346
Har samma typ av "problem" :roll:

Jag kanske är helt ute och cyklar nu eller så har den berömda lunchkoman trätt i kraft nu...
Reglering av ljudvolymen för fartkameravarningen, är det en separat inställning eller går den under samma som Röstvägledningen?
av Kluster
#990727
Hm, den vill inte avge någon ljudsignal, endast visuellt trots att jag har utfört tidigare inställningar enligt tips från tidigare inlägg.
Har provat att köra bara t ex radion trots att GPS är igång i bakgrunden från start - inget ljud. Har provat att köra med GPS framme på skärmen - ingen ljudsignal, endast visuellt.

Ljudnivåerna är kollade.

Vad blir nästa steg i felsökningen? Eller krävs det ett besök hos min PST? :roll:
Användarvisningsbild
av leiwi
#990741
Kluster skrev:Hm, den vill inte avge någon ljudsignal, endast visuellt trots att jag har utfört tidigare inställningar enligt tips från tidigare inlägg.
Har provat att köra bara t ex radion trots att GPS är igång i bakgrunden från start - inget ljud. Har provat att köra med GPS framme på skärmen - ingen ljudsignal, endast visuellt.

Ljudnivåerna är kollade.

Vad blir nästa steg i felsökningen? Eller krävs det ett besök hos min PST? :roll:

Ja det behövs en omladdning gör säkert susen :D

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]