Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av xider2005
#964791
Hejsan! jag har nyligen köpt mig en v70 årsm 10 och jag har försökt leta internet efter ett ställe där man kan köpa sig en ny stereo till bilen. Någon här som vet om en bra hemsida för det?

Tack på förhand.
mvh Eric
av Droopy
#964826
Det fins ju lixom ingen stereo att ersätta längre, allt är ju integrerat så jag förstår inet riktigt frågan om jag ska vara ärlig.
"stereon" är ju en del av bilens system och i princip omöjlig att ersätta med någon eftermarknadsstereo
Användarvisningsbild
av batmac
#1221835
Gule skrev:Bluepower har numer en stereo till nyare Volvos: https://www.bluepower.se/sv/produkter/l ... 2009-2012/
Någon som testat den än?
Problemet är att den aldrig verkar släppas. Finns inget matnyttigt. Nu är det förvisso lite fler bilder på sidan, men det har varit samma status i ett år nu. Leveranstid X veckor. Skulle ha släppts Q2 2017, och ännu tidigare också vill jag minnas. Väntade och väntade på den när jag hade V70.
Användarvisningsbild
av batmac
#1263017
Skulle faktiskt vilja lyfta den här tråden igen som ett tips, för nu tycks det som att grisar kan flyga och BLP-950 faktiskt finns I LAGER! Har själv ingen nytta av den i dagsläget, men hade jag haft en sådan modell fortfarande skulle jag nog testat. Någon som beställt och faktiskt bekräftat att den finns i lager och inte fortfarande 6-7 veckor bort som det har varit i flera år? :)

https://www.bluepower.se/sv/produkter/l ... id-71.html

Finns även en liten snutt på Youtube:
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1268066
Jag har gått igenom installationsanvisningarna för BLP-950 till V70.

Det visade sig att om man har High Performance eller Premium Sound måste originalenheten med CD-spelaren sitta kvar i bilen, och BLP-950 "hängs på" den via AUX-ingången, inte AUX-uttaget i mittarmstödet utan direkt på huvudenheten. För att kunna få något ljud från BLP-950 måste bilens originalstereo/huvudenhet alltid vara inställd på AUX.

Man kan heller inte använda bilens inbyggda mikrofon för hands free, utan man måste installera en separat mikrofon till BLP-950. Om rattkontrollerna för telefon "flyttas över" till BLP-950 eller ej har jag inte kunnat utreda.

Så för min del blir det hela lite väl mycket bonnamekarlösning för att göra mig nöjd, även om BLP-950 ser väldigt bra ut på bild.

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]