Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av mra
~Kalle~ skrev:För att komma in i Advanced user mode, gör såhär:

1. Radion avstängd
2. Håll in Volymknappen [Volume] i minst 5 sekunder.

Skruva på knappen [1-20/DISC] för att välja en funktion.
Tryck på knappen [1-20/DISC] för att välja "värden"

Nu orkar jag inte skriva vad man kan ändra o så ( det kan ni kolla i instruktionsboken :idea: ) men jag kan säga hur man får den digitala hastighetsmätaren i displayen:

1. Radion av
2. Tryck och håll inne [|<<], tryck på [Volume] för att sätta på radion och fortsätt att hålla in [|<<] i minst 5 sekunder.

*Skruva på knappen [1-20/DISC] för att välja en funktion. /värde
*Tryck på knappen [1-20/DISC] för att välja värden
*Skruva på [Source] för att justera värdet.

Välj funktion CONSTANT Disp.
Välj värde ASC ( Det finns ASC/BAR/DAB/PI/OFF ) tryck på [1-20/DISC] för att välja det

ASC= Active Sound Control, du justerar hur volymen ska följa bullret i kupén.
När du har valt ASC och så kommer det stå hastigheten i displayen.
Om du vill ha bort det välj OFF ( Det finns ASC/BAR/DAB/PI/OFF ) Du ändrar alltså från ASC till OFF.

När du är inne i menyn där du valde CONSTANT Disp (funktion) så kan du välja TEST Exit (funktion), så tror jag att man kommer ut från det, annars prova med att stänga av radion.

OBS! Det är olika menyer till Advanced User mode och den digitala hastighetsmätaren ( menyn där heter Extended Settings )

Hoppas ni förstår! :)

Det jag har skrivit här är från PDF:en som har funnits på forumet som jag har skrivit ut tidigare.

/Kalle

Tackar för denna info!

Finns det någonstanns där som man kan ställa in belysningen i knapparna att dem ska vara på eller av?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
mra skrev:Finns det någonstanns där som man kan ställa in belysningen i knapparna att dem ska vara på eller av?
Det tror jag inte, du måste nog byta ut lampan / enheten, gissar jag på :|

/Kalle

Trevlig helg!
av mra
~Kalle~ skrev:
mra skrev:Finns det någonstanns där som man kan ställa in belysningen i knapparna att dem ska vara på eller av?
Det tror jag inte, du måste nog byta ut lampan / enheten, gissar jag på :|

/Kalle

Trevlig helg!
Vet du om det finns en lampa i enheten som lyser upp alla knappar? är det lampa för varje knapp?
eller måste man uppgradera\ominstallation programvaran då jag bytt HU-601 till en begagnad HU-601?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag vågar inte svara på någon av frågorna men det borde gå att byta själva glödlampan, jag återkommer med svar!

/Kalle
Användarvisningsbild
av bduren
När jag hade strulat med min HU-601 fick jag följande information från Volvo:

Det går inte att köpa en begagnad på skroten och få den fullt fungerande i annan bil.
Enligt Volvo kan man lyssna men rattknapparna fungerar inte och ingen belysning i radion.

Problemet är att radion är "gift" med den första bilen den monteras i. Volvo kan alltså inte "programmera" in den heller.

En utbytes finns att tillgå för ca 2500:-

/Björn

Förresten, en ny länk till PDF om dolda menyerna
http://www.duren.se/HU803HiddenMenus.pdf
av mra
bduren skrev:När jag hade strulat med min HU-601 fick jag följande information från Volvo:

Det går inte att köpa en begagnad på skroten och få den fullt fungerande i annan bil.
Enligt Volvo kan man lyssna men rattknapparna fungerar inte och ingen belysning i radion.

Problemet är att radion är "gift" med den första bilen den monteras i. Volvo kan alltså inte "programmera" in den heller.

En utbytes finns att tillgå för ca 2500:-

/Björn

Förresten, en ny länk till PDF om dolda menyerna
http://www.duren.se/HU803HiddenMenus.pdf

Okej, skumt till mig sa dem 500kr för omprogrammering och då kommer allt fungera...?
länken är väl inte för hu-601??
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hej Igen! Nu har jag frågat Volvo och de svara att det nog behövdes en mjukvaruuppdatering till stereon för att få det att fungera, så det kanske löser allt om man trycker i ny mjukvara? :wink:

/Kalle
av mra
~Kalle~ skrev:Hej Igen! Nu har jag frågat Volvo och de svara att det nog behövdes en mjukvaruuppdatering till stereon för att få det att fungera, så det kanske löser allt om man trycker i ny mjukvara? :wink:

/Kalle
Jo låter som det frågan om det är värt 500kr för lite belysning i knapparna... (displayen funkar)
Fick ett tips att det kanske går att nollställa den om man plockar ut den och drar ur strömmen och väntar 5sek och sen tillbaka bara man har den i samma läge som när den sitter monterad när man gör det här tydligen.

Inget som är säkert bara något jag fick höra att det KANSKE går..?

Diamantslipstift på Dremel och nöö[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]

Vilken packbox ?

Packboxen mellan motor o låda läcker ol[…]

Uppdatering! Kom mig för att byta batteri ida[…]