Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

#1304023
Hej,

Jag har en v70 01 med en HU603 utan extern förstärkare. Har installerat en yatourmodul i enlighet med instruktionerna.

Rätt port bak på stereon. Har mätt att det finns ström i yatouränden av kabeln när stereon är på. Men jag kan inte växla till cd-changer på min stereo. jag hittar inte BTA via blåtand heller. Något är galet men jag vet inte hur jag ska gå vidare i min felsökning.

Kan jag hitta något via min VIDA/DICE?

Kan min stereo ha trasig cd-changer port?
är yatour-enheten trasig? Går det testa?
Kan det vara kabeln?
Bilagor
photo5776230181734821587.jpg
photo5776230181734821587.jpg (114.64 KiB) Visad 2585 gånger
#1304076
Har du ström låter det nästan som att felet ligger i Yatour:en. Men du har väl support från vparts också?
#1306298
Jag har hittat felet.
Jag skickade bilder på vilka pins jag mätte på till vparts som skickade en ny enhet.
Trots att jag mätte 1 +12 och 2 +5v i kabeln var strömtjuven ändå inte lyckat inkopplad.
en +12v kommer alltså från stereon och ytterligare en ska finnas. Jag mätte dock inte upp var den extra +12 kommer fram i D-sub 15-kontakten.

Vparts verkar sakna pinout. De gav mig bra support och det löste sig. Jag lyckades dessutom återanvända en mikrofon som var installerad och dragen fint bakom inredningen. Den mynnar ut i taket vid lampknapparna. Har suttit i en gammal ericssonenhet en gång i tiden. :)

Passade också på att gömma usbsladden till min dashcam jag har uppe bakom backspegeln. Det hela blev rätt bra. Dascamen är en Xiao Yi Dash cam international edition. Fick rekommendation av arstechnica för ett år sedan eller så.
#1306732
Bra att det löste sig. Kanon att använda org. Mic. Min erfarenhet från eftermarknadslösningar är att mic:en som medföljer alltid är kass...
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]