Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1255561
Idag försökte jag skicka en resa från HERE på webben till min bil, utan någon respons i bilen.
Knapprade in resans mål inkl. en via-destination, klickar på resans "mål-ikon" och då får jag upp "dela-symbolen".
Väljer att skicka till min bil, knapprar in VIN-numret (YV1 osv), sen klickar på skicka.

När jag efter en stund kommer till bilen finns där ingen resa...

Gör jag något galet eller går det inte att skicka från HERE till Volvo längre?
Eller är det kanske inte möjligt att ha flera delmål på en resa? Just av denna anledningen använder jag mig inte av HERE-appen eller funktionen i VOC-appen, då dessa endast är A till B, eftersom jag ibland vill kunna lägga in 3-4 delmål på en viss resa.

Det går såklart att lägga in allt, med delmål, manuellt i bilen men om man vill planera resor innan vore det smidigt att kunna göra det via webben.

Hjälp mig gärna att reda ut detta :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1255579
Perra83 skrev: mån 18 jun 2018, 17:22 Jag brukar bara använda voc appen och då används Google Maps.
Då kan man väl bara skicka en resa från A till B om jag har läst på rätt...?
#1256914
Efter att idag ha uppdaterat internetkartorna till fullfjädrad navigator i bilen från 2016 har jag hunnit testa att skicka ett mål från VoC-appen. Då kan man skicka ett mål, och vägvisningen blir från där man råkar vara till målet.
Here har jag inte hunnit testa.
Användarvisningsbild
av C.W.
#1256989
men frågan var ju om man kan lägga in delmål.
jag använder Waze (som ju ägs av Google) och där finns möjligheter att lägga in 'via'.
Du kan också planera resan genom att välja 'Åk senare'
däremot går det ju inte (just nu) få in detta till bilens navigator.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1257062
C.W. skrev: ons 27 jun 2018, 15:07 men frågan var ju om man kan lägga in delmål.
jag använder Waze (som ju ägs av Google) och där finns möjligheter att lägga in 'via'.
Du kan också planera resan genom att välja 'Åk senare'
däremot går det ju inte (just nu) få in detta till bilens navigator.
Nej det går ju inte och tyvärr inte via HERE s webbplats heller!
Så blir det ju när man som Volvo gjort valt "fel" leverantör av mjukvara och kartleverantör!!
Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]