Sida 1 av 3
Få fart på min v50
Postat: ons 30 okt 2013, 20:22
av wmb
Har en v50 T5 AWD - 06
BSR steg1
Den är fortfarande tråkig. Vad gör man nu? En egen ställbar laddtrycksventil?
Re: Få fart på min v50
Postat: ons 30 okt 2013, 21:32
av Perra83
Köp ATM400 steget och kör på E85, 420hk o 580nm
Re: Få fart på min v50
Postat: tor 31 okt 2013, 08:01
av grillchips
What Perra said.
Men då får man ta fram stora portmonän. ;)
Har inte BSR flera steg? RICA har ju iallafall 3 vet jag.
Re: Få fart på min v50
Postat: tor 31 okt 2013, 10:31
av nyller
Magnetventilen kan jag starkt rekommendera ;) Den är guld värd:
http://atechmotor.com/volvo/v50/t5/turb ... netventil/
Sen finns det massor att göra, bara att öppna plånboken! Jag kör steg 3 idag + lite till :) Är väl ingen jätte räser men visst rör den på sig :D
Postat: tor 31 okt 2013, 11:00
av wmb
Först och främst. Om jag byter till en eftermarknadventil, kommer inte databoxen ändå begränsa?
För övrigt har jag precis fått en ny original monterad. Blev ju iaf stabilt laddtryck då
Får ibland, efter hård körning, larm om lågt insprutningstryck. Finns det något filter/pump jag bör byta?
Re: Få fart på min v50
Postat: tor 31 okt 2013, 11:10
av euroman
Nästa steg är väll steg3 med downpipe och catback, Sedan även montera elevate insugsrör ihop med insatsfilter, elevate insug, atm magnetventil och annan intercooler :)
ska man ha värre än det så är det ju turbo byte mm.
Postat: tor 31 okt 2013, 11:52
av wmb
Oj, nu ska vi inte springa iväg
Är det någon som bytt från en fräsch original ventil till autotechs variant och kan uttala sig?
En sak till. Tändstift? Vad rekommenderas?
Re: Få fart på min v50
Postat: tor 31 okt 2013, 13:24
av nyller
Du kan inte jämföra original med atms ventil. Helt klart värt det, vet ingen än som har ångrat sig efter ha bytt den prylen :D Dom stiften kör jag på :)
http://atechmotor.com/volvo/v50/t5/tand ... ang-ganga/
Postat: tor 31 okt 2013, 15:50
av wmb
Tack för alla svar.
Inget om bränsletryck, felkoder osv när man trimmat? Filter att byta?
Re:
Postat: tor 31 okt 2013, 18:45
av nyller
wmb skrev:Tack för alla svar.
Inget om bränsletryck, felkoder osv när man trimmat? Filter att byta?
Det enda som har hänt mig är att bränslemätaren krånglade. Den kunde inte visa hur mycket bränsle det var kvar i tanken, jag tror det berodde på att jag körde med multifuel mappen. Sportluftfilter är något du kan byta :)