NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jacha05
#750328
Jag har en en volvo S40 1,8 F och är lite fundersam på om det finns något sätt att trimma denna model på?

Jag mailade polestar och dom kunde inte erbjuda något sätt. Men det måste väl finnas något man själv kan göra för att få ut några extra hästar:)?
Användarvisningsbild
av opA
#750343
Enda jag kan tänka är väl att byta till ett sportluftfilter som kanske ger ett par hk :)
Användarvisningsbild
av ThomasT
#750353
jacha05 skrev:Jag har en en volvo S40 1,8 F och är lite fundersam på om det finns något sätt att trimma denna model på?

Jag mailade polestar och dom kunde inte erbjuda något sätt. Men det måste väl finnas något man själv kan göra för att få ut några extra hästar:)?
Nej, inte något som är billigare än att byta till en motorstarkare modell...

Personligen tycker jag inte att den är så slö som alla säger, dock kräver den varv för att prestera. Kraften på låga varv däremot är inget att hurra över...

.
av jacha05
#750377
Kanske skulle kolla på ett luftfilter då. Då kan man få lite placebo-effekt på köpet också. Är det svårt att byta ut själv?
Användarvisningsbild
av Rydell
#750429
Byta till sportavgas, luftfilter+ se till att den får mer kall luft, tanka etanol. Lätta billigaste alternativet ut med sätten och reservdäck, bort med ac och allt onödigt :)
Användarvisningsbild
av ThomasT
#750468
jacha05 skrev:Kanske skulle kolla på ett luftfilter då. Då kan man få lite placebo-effekt på köpet också. Är det svårt att byta ut själv?
Skillnaden räcker nog tyvärr inte ens till placebo effekt...

.
av v50d5r
#750511
ThomasT skrev:
jacha05 skrev:Kanske skulle kolla på ett luftfilter då. Då kan man få lite placebo-effekt på köpet också. Är det svårt att byta ut själv?
Skillnaden räcker nog tyvärr inte ens till placebo effekt...

.
+1
Du är lurad om du tror att du ska kunna få ut några extra HK ur en 1.8F.. Byt till en Turbo diesel/Bensinare.
Användarvisningsbild
av grillchips
#750616
Nu har jag förvisso inte testat min V50 med bensin en endaste gång men jag tycker den är riktigt pigg på etanol, men det blir garanterat en större motor när det blir nyköp om några år. ;)
av v50d5r
#750627
grillchips skrev:Nu har jag förvisso inte testat min V50 med bensin en endaste gång men jag tycker den är riktigt pigg på etanol, men det blir garanterat en större motor när det blir nyköp om några år. ;)
Jo, dom gick ganska bra på etanol för att ha 125 hk! Men vi hade problem med våran, att den surade ner sig ibland dvs den gick inte igång.. :S

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]