NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#222480
man bör höra av sig o tala om vad som hänt, sen kn ni diskutara fram en lösning som passar
#222485
Jag kan komplettera med att kontaktstyckena bytades senare ut av volvo i båda framdörrarna samt någon ny kabelstam med. De nya kontaktstyckena har som jag förstog det guldplätterade kontakter.
#222492
Antar att det bytter kontaktstycken i både dörrar & A-stopar?
#222606
Carman: De hade bilen en hel dag för detta, så jag utgår ifrån att de bytade vad som skulle bytas. Den har inte visat något tecken på bekymmer sedan dess. Dessutom började mina elektriskt infällbara backspeglar fungera till 100% och inte bara ibland på den enda spegeln :lol:
#241916
Jag lämnade in min på service i förra veckan och förklarade felet, och även att strömen helt lägger av i dörrarna ibland. Min garanti gick ut för 1 1/2 år sedan, men eftersom felet var känt så bytte dom ut kabelmattorna utan kostnad. Så har du problem så lämna bara in bilen.
#1273133
Har samma problem på min -08 S80 och man bytte innertempgivare (eller något sånt) och problemet var borta ett par dagar men nu kom det tillbaka igen. :(

Konstigt också att samtidigt visar bränslemätaren tom tank men ökar sedan sakta uppåt. Tankmätarproblemet var inte där så länge tempmätaren fungerade.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

740 generator laddar dålig

Har en 740 gle med b230e som laddar dåligt […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Disney

Har inte kollat nu och vet inte dom tidigare d&ari[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. P[…]