NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av glidare
Hej
Vår V50 2.0D 2010 vägrar att starta efter bilolycka vilket gjorde att fram airbagen utlöstas!
Men bilen vill inte starta mer! Så undrar om någon insatt i det och vet hur man ska åtgärda detta!
Användarvisningsbild
av joel80
Läs i bruksanvisningen. Finns nått avsnitt där om vad som händer om bilen löser ut olika säkerhetssystem vid en olycka. I vissa fall måste man bärga den till verkstad, i andra fall går det att starta i nått begränsat läge så man kan köra till verkstan. I vilket fall måste du kontakta en verkstad för att få systemet o airbag återställt.
Användarvisningsbild
av joel80
Läs i bruksanvisningen. Finns nått avsnitt där om vad som händer om bilen löser ut olika säkerhetssystem vid en olycka. I vissa fall måste man bärga den till verkstad, i andra fall går det att starta i nått begränsat läge så man kan köra till verkstan. I vilket fall måste du kontakta en verkstad för att få systemet o airbag återställt.
av getsome
Bilen har gått in i crash läge , du behöver nolla felet med Vida & Dice. Så antigen så får du jaga fatt nån kompis som har grejerna , köper dom själv från kina för 1000 kr (sök efter DICE DHL på aliexpress.com så listar den säljare som skickar med DHL = du har grejerna på 5-8 dagar) välj eller kör in på volvo och får det nollat där.
Användarvisningsbild
av Vojje
Attempting to start the vehicle

If damage to the vehicle is minor and there is no fuel leakage, you may attempt to start the vehicle. To do so:

1. Remove the remote key from the ignition slot and open the driver's door. If a message is displayed that the ignition is on, press the start button.

2. Close the driver's door and reinsert the remote key in the ignition slot.

3. Try to start the vehicle.

If the message Safety mode See manual is still displayed, the vehicle should not be driven and must be towed. Concealed faults may make the vehicle difficult to control.
Användarvisningsbild
av joel80
Min manual säger så här:
Bild
installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]

Tråkigt att se, Slangarna och tryckventi[…]