NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OcTaGoN
#630376
Någon som har prövat demontera bakre stötfångare på en v50? Ska lämna in för lackering är meningen och lackeringsfirman demonterar inte själva. Finns backvarnare och dragkrok på den bil som det demonteras. Krångligt?
#630391
Vet inte om det skiljer sig mellan modellerna men...

Sitter 2 torx under stötfångaren, du ser dem om du lägger dig ner. Sedan öppnar du bagageluckan så sitter det 2st torx (en på varje sida) längst ner till höger/vänster.
Sedan är det bara att bända loss hela alltet :) Sitter bara med clips typ.
Användarvisningsbild
av P210
#858522
Väcker liv i en gammal tråd med en följdfråga - får man bort stötfångaren med en fast dragkrok monterad, eller kommer den vara i vägen? Kommer behöva byta en backsensor som börjat bråka, eller kommer man åt sensorerna genom att bara dra tillbaks skalet så långt kroken tillåter?
#858552
P210 skrev:Väcker liv i en gammal tråd med en följdfråga - får man bort stötfångaren med en fast dragkrok monterad, eller kommer den vara i vägen? Kommer behöva byta en backsensor som börjat bråka, eller kommer man åt sensorerna genom att bara dra tillbaks skalet så långt kroken tillåter?

Ja självklart. Det sista steget när man monterar en dragkrog är att karva ut platsen i plasten för dragkroken och sedan monterar man stötfångaren.
Har själv monterat dragkroken på våran V50 så jag vet :)
Användarvisningsbild
av P210
#858620
Topp!

Sista Volvon jag monterade dragkrok på var min 240GLT, då behövde man inte demontera nåt, bara att böja sig in under och köra upp den på plats samt fästa den i de förgängade hålen! Var nog fast lite i de tankebanorna.

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]