Sida 1 av 2

Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 09:47
av poseidon
Funderar på att köpa min V50 av leasingbolaget.

En summum med drag, tonade rutor, vinge, sportratt, key less, HP-stereo etc.

Kort å gott det mesta utom RTi å största stereon.

Den har gått 5000 mil uttagen, 2009-11.

Leasingbolaget vill ha 165.000 kr.

Jag hittar ingen på blocket, motsvarande pris så verkar man få en basutrustad V50 2.0F som gått som hyrbil.

Mao det bör ju vara en bra deal?

Re: Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 17:18
av jumu01
Visst om du tycker att kommande sevicekostnader är rimliga, annars skulle jag satsat på en 5-cyl diesel istället där du har underhållsfritt partikelfilter och classic momentum finns som tillval för 10 papp.

Re: Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 18:23
av SvenB
Det där var väl ändå att blanda ihop äpplen och päron. Poseidon frågar om 165.000:- är ett bra pris att "köps loss" en leasingbil som han haft sedan den var ny. Du råder honom att i stället köpa en ny V50 Classic Momentum med 5-cylindrig motor för uppemot 100.000:- mer. Poseidon, om du som har använt bilen i 5.000 mil tycker att den är bra, och inte vad du känner till har några begynnande problem, skall du köpa loss den tycker jag.

Re: Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 18:34
av jumu01
KKR skrev:Det där var väl ändå att blanda ihop äpplen och päron. Poseidon frågar om 165.000:- är ett bra pris att "köps loss" en leasingbil som han haft sedan den var ny. Du råder honom att i stället köpa en ny V50 Classic Momentum med 5-cylindrig motor för uppemot 100.000:- mer. Poseidon, om du som har använt bilen i 5.000 mil tycker att den är bra, och inte vad du känner till har några begynnande problem, skall du köpa loss den tycker jag.
Skillnaden är att jag har en likadan motor medans du kör med din spritbil!
Och vet vilka utgifter som kommer att ligga framöver. Med bakgrund av detta så har jag valt att byta bil.
Så på frågan 165 000 kr är mitt svar nej!

Re: Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 18:59
av SvenB
Varför blandar du in min bil i detta. Jag har inte rekommenderat Poseidon att köpa en etanolbil, eller har jag det?

Re: Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 19:07
av jumu01
"Jag har inte rekommenderat Poseidon att köpa en etanolbil, eller har jag det?"
Den frågan kan du väl själv svara på.

Re: Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 19:10
av SvenB
Nej det var just det, det har jag inte. Det var därför jag frågade vad min bil hade med saken att göra.

Re: Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 19:17
av jumu01
Hur du ägt en 2.0D KKR?
Vet du hur hutlösa höga servicekostnaderna är för denna modell, speciellt 12000 mil och främst 24000 mil där vi talar om runt 20 000 kr.

Re: Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 19:22
av SvenB
Nej. Vad anser du är rätt pris för en 2,0D? Inte för att jag tänker köpa en, men du är väl på väg att byta in en mot din nya bil. Men fortfarande har du inte talat om varför du blandade in min bil.

Re: Utköpspris V50 2.0d -10

Postat: mån 07 nov 2011, 19:31
av jumu01
KKR skrev:Nej. Vad anser du är rätt pris för en 2,0D? Inte för att jag tänker köpa en, men du är väl på väg att byta in en mot din nya bil. Men fortfarande har du inte talat om varför du blandade in min bil.
KKR skrev:Det där var väl ändå att blanda ihop äpplen och päron. Poseidon frågar om 165.000:- är ett bra pris att "köps loss" en leasingbil som han haft sedan den var ny. Du råder honom att i stället köpa en ny V50 Classic Momentum med 5-cylindrig motor för uppemot 100.000:- mer. Poseidon, om du som har använt bilen i 5.000 mil tycker att den är bra, och inte vad du känner till har några begynnande problem, skall du köpa loss den tycker jag.
Jag framförde min erfarenhet av 2.OD och undrade lite om din och då med tanke på att du kör flexiful!
Oftast baserar man erfarenheten av vilken eller vilka bilar man ägt (kör).