NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daggis2
#35255
Hejsan

På min bil med delbart drag är det endast en liten täckkåpa precis där draget ska stickas in, altså ingen stor heltäckande kåpa.

Jag frågade då vid leverans i november varför det inte var någon "riktig" kåpa och svaret jag fick var att så här är det nu för tiden.

Åsikter välkomnas varmt.
av Perra N
#35268
Det är olika beroen de på vilket fabrikat på drag som används. Vet att det var många kunder som reagerade när vi gick från Monoflex till Brink.
av Splix
#36481
Kan ju bara säga att jag fick med både en stor och en liten kåpa till min som jag hämtade ut i förrgår (1'a April, inget skämt!) :wink:
av Daggis2
#36602
Konstigt det här.

Vad kostar en stor kåpa? Passar den min bil?
av veso
#103620
På Bilia så kostar kåpan 100 kr med volvorabbat 89 kr
Kåpa, för bilar med Body Kit art. 30763 822-1
av bilgalen
#103649
Helst ska ju inte kåpan synas alls, så så liten som möjligt skulle ju jag tycka är bäst.

Tyska bilar löser ju det här med delbart eller infällbart drag snyggast. Fulaste lösningen jag sett sitter ju på Volvo V70/S60 där det nog syns mindre med ett fast drag en kåpan till det löstagbara :lol:
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
#103679
Splix skrev:Kan ju bara säga att jag fick med både en stor och en liten kåpa till min som jag hämtade ut i förrgår (1'a April, inget skämt!) :wink:
Samma här, vet bara inte hur jag ska få fast den stora.
Ska snart in på service så då får vi se hur dom löser det.
Senast redigerad av 1 Titaniumgrå, redigerad totalt 0 gånger.
av veso
#103768
Ska ta bild på min kåpa som jag har på delbart drag. Har tänkt att lacka den i samma färg som bilen, så blir det snyggare:-)

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]