NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag tycker C30 verkar vara en intressant bil. Snygg design och inte alltför dyr.
Är två meter lång med långa ben. Har aldrig suttit i en C30. Är det över huvud taget någon mening att prova, eller är det en för liten bil för mig?
Den är lika stor som S40 eller V50 fram så har du suttit i någon av dessa har du svaret.
Är 191 cm lång och har inte stolen i bakersta läget på min v50. Sitter bra som jag gör. Dock finns ingen plats kvar bakom mig, där får inte ens mina småttingar plats...
2 meter skulle nog funka, men är nog på gränsen till för långt i dessa bilar. Men det är det väl i de flesta andra bilmodeller också?!
Jag trodde också innan jag köpte en C30 att denna skulle vara för trång för mig. 2 meter och 120kg....nä det går nog inte. Åker sedan 3 år tillbaka i nämda bil utan problem. Har man bara allt,nästan, tillbakadraget så går det.Värre bakom mig förstås, men där sitter ändå ingen.
Jag är 181 lång, men har bara typ 2 fingrar mellan huvet och taket, med stolen i lägsta, så det har med mer ryggens längd, än totallängden att göra, om man säger så.
/Peter
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]