NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrEko
#430455
För mej skulle dom ta runt 3k för att byta hela magnetkopplingen, om det nu är helt förstörd där bakom pga skruvarna skulle de ta 4-5k för att byta hela kompressorn, förutsatt att vi skaffade en beggad kompressor.
Lämnade in på JM
av MrEko
#430593
Japp, men nästa steg så blir det kompressorn man får byta, magnetkopplingen och kompressorn går på ungefär samma pris, men det är ifyllnad och det extra jobbet som kostar pengar när man byter kompressorn
av Jwinkler
#431010
tyvärr så gör dom större märkesverkstäderna inte den där operationen främst för att en schimsning är en nödlösning och risken är alldeles för stor att det kommer igen, sen återkommer kunden ifråga efter mindre än ett år, och då åker dom på att byta pga garantin.
Bondlösningen är att ge magnetkopplingen en smäll för att komprimera fjädringen i den, då funkar den som en omskimsning =)
Användarvisningsbild
av Omlott
#1325060
Här är en bra video på en Volvo v50 som han tar bort schimsen på.



Om någon annan hittar den här tråden och har samma problem.

Min v50 slutar ac:n att fungera efter ett tag på varma dagar.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]