Sida 1 av 1

V50 -08:a, T5:a, R-design - För resp. nackdelar ?

Postat: fre 02 jul 2010, 21:47
av opA
Har efter lite efterforskningar hittat mig en V50 T5;a med R-design paket på.

Bilen har gått 2900 mil.. svart metallic.

- Jag tänkte höra med er vad det finns för för respektive nackdelar med denna.. gör jag en riskabel affär om jag skulle köpa den ?
- Hur behålls värdet på bilen med årens gång ?
- Hur är service:arna såhär i början.. när kommer nästa "dyra" service som inte är som ordinare års-service ?

Fakta, fakta och åter fakta vora väldigt snällt :)

Re: V50 -08:a, T5:a, R-design - För resp. nackdelar ?

Postat: fre 02 jul 2010, 22:46
av Pippolei
Tycker det är synd med manuell på en T5:a, gillar automataren mer, men det är ju bara min egen åsikt.
Reg nummret RJF 156 tycker jag antyder att den är importerad???

Fälgarna är ju kanonfina och han har ju redan en fin sänkning på den plus tonade rutor runt om, så du slipper ju bekosta på bilen det.

Synd också att han inte tagit någon egen bild på inredningen, lite konstigt tycker jag.

Men det är satan vad vacker den är!!!! VILL HA :-}

Re: V50 -08:a, T5:a, R-design - För resp. nackdelar ?

Postat: lör 03 jul 2010, 08:22
av opA
Det mest viktiga kravet för mig på en T5:a är just att de ska vara manuell ! :D

Hmm.. jag har för mig att ett "X" i början på ett reg.nr tyder på att den ska vara importerad.. men jag kan ha fel ?

Den är fruktansvärt vacker, håller med dig där till 100% ! :)

Någon mer som har något att delge sig ? :)

Re: V50 -08:a, T5:a, R-design - För resp. nackdelar ?

Postat: lör 03 jul 2010, 10:09
av StringerBell
Kan inte se några nackdelar. Manuell är helt rätt, går att köra snålt om man vill. Dessutom är det mycket ovanligt med T5 i -08 årsmodell och senare, kan därför mycket väl bevara värdet rätt bra. Den kan polestar-trimmas t.ex., vilket inte de äldre modellerna kan göra.

Re: V50 -08:a, T5:a, R-design - För resp. nackdelar ?

Postat: lör 03 jul 2010, 10:56
av Silver477
Har jag fel om jag påstår att automaten momentbegränsar på 1:an och 2:ans växlar :???:
Känns så på min T5 automat,riktiga turbosuget i accelerationen kommer först på 3:ans växel.

Re: V50 -08:a, T5:a, R-design - För resp. nackdelar ?

Postat: lör 03 jul 2010, 22:29
av Pippolei
Silver477 skrev:Har jag fel om jag påstår att automaten momentbegränsar på 1:an och 2:ans växlar :???:
Känns så på min T5 automat,riktiga turbosuget i accelerationen kommer först på 3:ans växel.
Kanske på ettans växel men jag tycker det är som bäst tryck på tvåan växel! Så den tror jag inte är moment begränsad. Däremot vet jag att BSR mfl moment begränsar ettan och tvåans växlar om du trimmar en automatväxlad T5*:a hos dem.

Re: V50 -08:a, T5:a, R-design - För resp. nackdelar ?

Postat: sön 04 jul 2010, 13:50
av opA
Tack för alla svar ! :)

Nu har jag en fråga ang. växellådan på denna bil... är det samma växellåda som sitter i en S80 MY08 ?