NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av race
#419128
Jag var in med min V50 -07 2,0D för en månad sedan och fick en anpassad 3000 mil sevice. Jag frågade om dom gjort mjukvaruuppgraderingen och fick till svar att det inte ingick vid anpassad service.
Användarvisningsbild
av CarMan
#419205
race skrev:Jag var in med min V50 -07 2,0D för en månad sedan och fick en anpassad 3000 mil sevice. Jag frågade om dom gjort mjukvaruuppgraderingen och fick till svar att det inte ingick vid anpassad service.
Stämer bra det.
av whoppi
#419261
Tips...
Kolla att alla funktioner fortfarande fungerar efter uppg av mjukvara.
Min var inne i veckan och efter det hade värmepkt ballat ur, fick bara värme vid full kyla.

Lämnades in dagen efter och fixades gratis. dock lite irriterande.
Användarvisningsbild
av rosenlorden
#419264
Jag hoppas innerligen att bältesvarnar funktionen "råkar" sluta fungera efter nästa service :lol:
av classeboy
#1338063
Någon som fått sin 1,8f uppdaterad och märkt någon skillnad på förbrukningen?
Blev nyligen ägare till en V50 1,8f -07 som alltid blivit servad på mekonomen så mjukvara lär vara från 2007.

Mvh
av Okalettos
#1338110
Jag är väldigt förvånad över att det tydligen inte är olagligt att ta betalt för uppdateringar om man inte samtidigt ger ut någorlunda information om innehållet i uppdateringen.
Dessutom är det tyvärr ingen garanti att allt blir till det bättre med en uppdatering, i kombination med att det tydligen är omöjligt att "rolla tillbaka" en uppdatering :/

Jeg er nok ganske sikker på at jeg bare er o[…]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]

Om det tagit tio år innan det finns för[…]

Beror på hur stor tjejen är... Hon l&au[…]