NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#412271
Diskuterade takresning/fällning med en annan C70 Cab ägare som har en av dom nya modellerna. Han behöver bara hålla bromsen nere när han precis påbörjar resning/fällning av taket och kan ta bort foten sen och proceduren fortgår ändå. Detta är en manuell låda i MY08 modell och han hade 1:an i med koppling nertryckt. Han provade inte att köra iväg av olika anledningar, men han behövde INTE ha foten på bromsen. Själv har jag inte prövat det här än.
#1247897
Har en c70 - 07 näst intill ultimata bilen men ett takproblem irriterar. Vid öppning av taket så hänger sig proceduren i slutet då stängning av bagageluckan skall ske - alltså det sista steget i taköppningen. Den stannar helt enkelt i lodrätt läge och får inte signalen att stänga och displayen visar "takfel".
Därefter går det inte att göra någonting. Om jag väntar en timma så har felet oftast återställt sig och jag kan fortsätta proceduren och taket stängs.
Mycket irriterande eftersom man aldrig kan vara säker på att kunna köra iväg då bilen blir obrukbar under minste en timma. Någon som har erfarenhet av detta problem och förslag på vad som behöver fixas?
Det är med all säkerhet en signalsensor som är trasig men var sitter den?? Signalen som skall tala om att taket ligger i rätt läge kommer inte så luckan blir stående rakt upp och felsignal skickas ut
#1249264
Hade en C70T5 -08 innan som det gick att öppna taket på om man hade foten på bromsen väldigt lätt medans man rullade sakta. Detta var med manuell låda.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]